Hej,

nån som vet om det är nån skillnad på dessa två eller om det bara är ny "årsmodell"?

Enligt specarna på den engelska Makitasidan verkar de vara identiska tekniskt sett.

BDF 456 är en äldre modell.

I den länkade annonsen står det "NACHFOLGER DES LEGENDEREN BDF 452 RFE neues Modell mit Überlast- und Tiefentladeschutz" grovt översatt av en som inte inte kan tyska blir det ungefär " Efterföljaren till den legendariska BDF452RFE, ny modell med överbelastnings- och djupurladdningsskydd"

Nån som har 456:an? Nöjda eller?

Nån?

Jag har en 456:a sedan i våras och är mycket nöjd. Kraftfull, bra batteri/laddare.

P
har oxå BDF456, den är lite kortare än BDF452 men har samma vikt. har dom båda och dom är mycket bra maskiner:)

Jag köpte en 456 igår. Trevlig maskin men chucken sitter lite halvtaskigt, den vickar i höjdled. Med ett långt borr monterat blir det ett par mm vid spetsen. Är det normalt för Makita?

E
Hej Magald

Det finns ett litet spindelglapp i samtliga maskinerna då det sitter ett kullager i växellådan för den utgående axeln, i ett kullager så finns det alltid ett litet glapp och det är förmodligen detta du du känner av.

Ju längre borr du sätter i chucken desto mer kommer du uppleva större glapp då du sätter på en hävarm (fattar du vad jag menar?).

Glappet påverkar dock inte maskinens funktion.

Är det ett onormalt stort glapp kontakta en Makita-Verkstad så kan de göra en korrekt bedömning, du bor i Stockholm ser jag, Makita har en egen verkstad i Bredden där du kan lämna in verktyget.

Hade Gött

Nån som vet om det är tänkt att man ska få plats med tex en BTD 146 eller liknande till vänster i lådan? Jag har den vita modellen om det är skillnad (BDF456RFEW).

Saxpy Saxpy skrev:
Nån som har 456:an? Nöjda eller?
Haha, måste ju bara svara på denna 15 år senare. Ja, jag har en Makita BDF456. Har haft den så länge så jag helt glömt när den köptes. Uppgraderade förra året till nya 5.0A batterier. Fungerar helt perfekt och har aldrig svikit mig.
Så ja. Jag 100% supernöjd!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.