Hej,
Har bekymmer med min Makita 2704, anhållet missar på 2mm och jag vet inte hur jag får till det.
Mäter jag mellan anhållet och kligan när jag ställer anhållet på t.ex 30 så blir det 28mm. Måste ställa 32mm för att få 30.
Detta irriterar mig, hur justerar jag detta?
Har bekymmer med min Makita 2704, anhållet missar på 2mm och jag vet inte hur jag får till det.
Mäter jag mellan anhållet och kligan när jag ställer anhållet på t.ex 30 så blir det 28mm. Måste ställa 32mm för att få 30.
Detta irriterar mig, hur justerar jag detta?
Om jag förstår frågan rätt så är det skalan som visar fel?
Jag vet inte exakt hur denna sågen ser ut men på motsvarande Bosch GTS 10 så går det att lossa skruven som håller markören och justera denna i sidled. Alternativt så borde det gå att lossa själva skalan och justera den i sidled.
2 mm skulle kunna motsvara att det är ungefär en klingbredd det slår fel på. Då kan det vara så att skalan är justerad för att ha anhållet på andra sidan klingan jämfört med hur du sågar men troligast är väl att den inte är justerad över huvud taget från fabrik.
Jag vet inte exakt hur denna sågen ser ut men på motsvarande Bosch GTS 10 så går det att lossa skruven som håller markören och justera denna i sidled. Alternativt så borde det gå att lossa själva skalan och justera den i sidled.
2 mm skulle kunna motsvara att det är ungefär en klingbredd det slår fel på. Då kan det vara så att skalan är justerad för att ha anhållet på andra sidan klingan jämfört med hur du sågar men troligast är väl att den inte är justerad över huvud taget från fabrik.
Hej!
Jag har bekymmer att ställa klingan på 0*. Det är något som tar emot hindrar den från att ställas på 0* den stannar på 3*... har någon tips på vad som kan vara problemet?
Jag har bekymmer att ställa klingan på 0*. Det är något som tar emot hindrar den från att ställas på 0* den stannar på 3*... har någon tips på vad som kan vara problemet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Har du kollat så du inte packat massa sågspån i mekanismen?
Som Frustrator skriver är det antagligen sågspån som packat upp i mekanismen. Jag lyfter regelbundet bort den svarta iläggsskivan och blåser rent.
Om du tittar på bordet framför iläggsskivan finns det två skruvar. De är justerskruvar för att sätta stoppet för mekanismen rätt för 0 respektive 45 grader.
Om du tittar på bordet framför iläggsskivan finns det två skruvar. De är justerskruvar för att sätta stoppet för mekanismen rätt för 0 respektive 45 grader.
Klicka här för att svara