3 959 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Makita 18V LXT borrmaskin som inte är tillverkad i Kina
Lite sidospår kanske men om vi släpper Makita för en stund vad finns det egentligen för alternativ? (Om det är OK för TS?)
Festool, Flex, Fein och Hilti är dom som jag tänker på direkt som huvudsakligen håller till inom EU även fast jag skulle gissa att mycket av det elektriska kommer från Asien ändå men jag vet inte säkert.
Lite extra lurigt det här pga att ett namn inte nödvändigtvis betyder samma sak över hela världen.
Festool, Flex, Fein och Hilti är dom som jag tänker på direkt som huvudsakligen håller till inom EU även fast jag skulle gissa att mycket av det elektriska kommer från Asien ändå men jag vet inte säkert.
Lite extra lurigt det här pga att ett namn inte nödvändigtvis betyder samma sak över hela världen.
Hilti blir oskäligt dyrt för privatpersoner då det är endast ytterst få butiker som säljer dessa…Rickard. skrev:
Lite sidospår kanske men om vi släpper Makita för en stund vad finns det egentligen för alternativ? (Om det är OK för TS?)
Men absolut bra grejer ifrån alla dina förslag, Festool och Hilti har ett brett utbud i Sverige.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Panasonic är underskattade. Vet dock inte vart de tillverkar sina maskiner.
Nu blev det till slut en Makita DDF483 tillverkad i Rumänien.
Jag var och klämde på en Festool an något slag men lag sitter fast i Makitabatterierna känns det som... Så jag får stå ut ett tag till. Maskinen känns välbyggd men om den är lika bra som min tidigare maskin vet jag först när jag går i pension.... Förhoppningsvis... ;-)
Jag var och klämde på en Festool an något slag men lag sitter fast i Makitabatterierna känns det som... Så jag får stå ut ett tag till. Maskinen känns välbyggd men om den är lika bra som min tidigare maskin vet jag först när jag går i pension.... Förhoppningsvis... ;-)
Ingenting om du frågar mig.R Ring skrev:
Har 3 maskiner, en Makita och 2 st Hitachi, 14, 7 resp 4 år gamla, ingen skevar.
Absolut inget märkbart.
Om du har dubbelkollat att det inte är något dumt som att borren inte är fastsatt korrekt i chucken, krokig borr eller skadat skaft som förstör för dig så är det nog bara att reklamera, tyvärr.
Om du har dubbelkollat att det inte är något dumt som att borren inte är fastsatt korrekt i chucken, krokig borr eller skadat skaft som förstör för dig så är det nog bara att reklamera, tyvärr.
Redigerat:
Och Mafell. Lika dyrt också, minst. Sen har jag för mig att vissa Metabo är tillverkade i DE/EU.Rickard. skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är skillnaden på Makitas 18V sticksågar egentligen?
Verktyg & Maskiner -
Biltema professional 18V batteri samma som Makitas 18V LXT?
Verktyg & Maskiner -
Makita BUR181 grästrimmer (18V LXT)
Trädgårdsmaskiner -
Prisvärt? Makita LXT232 18v - BHP452RFE & BDF452Z
Verktyg & Maskiner -
Makita 18v LXT sticksåg
Verktyg & Maskiner