86 018 läst ·
324 svar
86k läst
324 svar
Magnussons eller Bonnlarssons, enplansvilla i lantlig stil
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Smart, ska prata med sambon om det och se vad han säger om det förslaget.J Jarlsgård skrev:
Med två TV inom synhåll för varandra kan det bli bekymmer. Sätt en pardörr eller nåt in till allrummet som ligger vid sovrummen. Tänker en pardörr med olika breda dörrar så den ena alltid kan vara stängd och den alltid öppen. Vill man kan man öppna den breda helt utmed väggen. Den smala stör inte så mycket om den ställs upp mot soffan.
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Dörren ska alltså vara för att stänga ute/ inne ljudet...Åsa Lund skrev:
Med två TV inom synhåll för varandra kan det bli bekymmer. Sätt en pardörr eller nåt in till allrummet som ligger vid sovrummen. Tänker en pardörr med olika breda dörrar så den ena alltid kan vara stängd och den alltid öppen. Vill man kan man öppna den breda helt utmed väggen. Den smala stör inte så mycket om den ställs upp mot soffan.
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Såhär har vi tänkt oss nu. Blir det så här kommer nog vi båda bli riktigt nöjda. Jag får en riktigt stor tvättstuga med separat grovingång och sambon får ett kontor som har en egen dörr.
Ändra bilden är på groventren och att ha dörren in till kontoret (tvättstugan)där.
En tanke är även att ha en skjutdörr mellan entrén och allrummet. Dels för ljud och dels för att kunna stänga till om "privata" delen.
Ändra bilden är på groventren och att ha dörren in till kontoret (tvättstugan)där.
En tanke är även att ha en skjutdörr mellan entrén och allrummet. Dels för ljud och dels för att kunna stänga till om "privata" delen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Att ha en toalett med ingång från vardagsrummet är väl lite tveksamt. Tänk att man sitter där i soffan med gäster och man hör allt vad en person gör på toaletten, och sen doften som kommer när dörren öppnas.
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Vi är nöjda över att toaletten är placerad där den är då vi själva avskyr hus där man som gäst måste leta efter toaletten. Vi vill även att den ska vara lätt att nå från entrén. Även badrummet placering är för att det enkelt ska gå att nå den från groventrén. 3 toanödiga barn med skitiga skor ska inte behöva klä av sig allt för att snabbt springa på toaletten. Lite smuts räknar vi med men är inte genom hela huset i alla fall.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Nåja, fri sikt för den som sitter i soffan att se dörren 2-3 m bort.Anna_H skrev:
Det kan jag hålla med om, men om jag var gäst skulle jag inte vilja använda den toaletten när det övriga sällskapet sitter i soffgruppen, just för att alla ljud skulle höras ut.Magnussons2018 skrev:
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Igår var vi och pratade med A-hus säljare och skrev på ett "avsiktsavtal". Inget bindande egentligen men mer att de har gett oss en offert och vi vill gå vidare med den och finslipa detaljerna. Fick med oss ett papper med allt som vi kryssat i som vi ska kolla igenom ordentligt och se om det är mycket vi vill ändra.
Exempelvis vill vi ju kolla upp lite vad det är för vitvaror vi valt och om vi ska strunta i dem och köpa dem från något annat ställe. Tror ni att det finns möjlighet att gå in på exempelvis ELON och säga att vi vill köpa alla vitvaror genom dem men då vill vi ha ett väldigt bra pris? Kollade till exempel på frysen och priset in listan stod 11700, vi får 30% rabatt på det (ca 8000) och den billigaste jag hittade fanns för 8700. Känns inte riktigt som att det är 30 % rabatt då.
Samtidigt betalar man ju för att det är väldigt smidigt att allt finns på plats och kommer vid rätt tid.
Många funderingar.. Jag ska i alla fall beställa en nybyggnadskarta idag för utan den står vi bara och stampar för tillfället.
Exempelvis vill vi ju kolla upp lite vad det är för vitvaror vi valt och om vi ska strunta i dem och köpa dem från något annat ställe. Tror ni att det finns möjlighet att gå in på exempelvis ELON och säga att vi vill köpa alla vitvaror genom dem men då vill vi ha ett väldigt bra pris? Kollade till exempel på frysen och priset in listan stod 11700, vi får 30% rabatt på det (ca 8000) och den billigaste jag hittade fanns för 8700. Känns inte riktigt som att det är 30 % rabatt då.
Samtidigt betalar man ju för att det är väldigt smidigt att allt finns på plats och kommer vid rätt tid.
Många funderingar.. Jag ska i alla fall beställa en nybyggnadskarta idag för utan den står vi bara och stampar för tillfället.