86 030 läst ·
324 svar
86k läst
324 svar
Magnussons eller Bonnlarssons, enplansvilla i lantlig stil
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Så klart kommer vi även låta IKEA kolla på allt och fixa alla smådetaljer och dubbelkolla så att allt fungerar som vi tänkt oss.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 247 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 247 inlägg
Det ser fint ut, dock så är det ju svårt att utnyttja så smala skåp som 20 cm på ett bra sätt, blir svårt att nå saker på innerdelen av hyllplan och lådor blir det liksom inget kvar av eftersom det går bort flera cm i sidostycken och beslag.
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Ja tanken är att ha brickor och bordstabletter i något av dem och sedan hoppas jag på att det finns utdragbara stänger till kökshanddukar och bakduk till det andra. Även stora skärbrädor som kanske inte används så ofta kan ju få plats i sådana skåp.ViBirgitS skrev:
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Om höjden på fönstret är korrekt på ritningen tror jag det skulle kunna se mer harmoniskt ut att ha "över-överskåpen" även där? Eller skippa dem överallt? Är något med dem i nuvarande design som inte tilltalar mig iaf...
Ön ser mycket rymligare ut att sitta vid med 20-skåpen, men som påpekats är de inte lika användbara. Ett 20 och ett 40 är ju ett alternativ, fast då tappar ni symmetrin, så det beror mycket på hur ytan är åt det hållet för övrigt.
Ön ser mycket rymligare ut att sitta vid med 20-skåpen, men som påpekats är de inte lika användbara. Ett 20 och ett 40 är ju ett alternativ, fast då tappar ni symmetrin, så det beror mycket på hur ytan är åt det hållet för övrigt.
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Just höjden på fönstret är jag inte helt hundra på, vet storleken men vet inte var fönstret placeras i höjd över golv.windestal skrev:
Om höjden på fönstret är korrekt på ritningen tror jag det skulle kunna se mer harmoniskt ut att ha "över-överskåpen" även där? Eller skippa dem överallt? Är något med dem i nuvarande design som inte tilltalar mig iaf...
Vi ritade med överskåp över fönstret när vi var hos Marbodal men vi tyckte inte att det blev bra då. Tänker att vi kanske kan sätta någon konsollhylla med finsaker där över.
Ett tips, kolla om ni har plats för dubbla ugnar. Kanske skrota inbyggnadsmicron som ändå bara är dyr. Kör en vanlig micro i ett skåp istället.
Jag ångrar att vi inte gjorde så, dubbla ugnar hade vi haft stort behov av. Vi har en dyr inbyggnadsmicro som vi enbart använder till att värma välling
Jag ångrar att vi inte gjorde så, dubbla ugnar hade vi haft stort behov av. Vi har en dyr inbyggnadsmicro som vi enbart använder till att värma välling
Jag skulle säga att det är högst personligt. Vi har en inbyggnadsmicro som vi använder dagligen och minst 10ggr oftare än ugnen.simpa81 skrev:
En kombinerad ugn/micro är inget vidare. Den har ingen snurrande tallrik vilket gör att det bränner i ena änden och är fryst i andra
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Vi använder vår Micro säkert minst 5-10 ggr om dagen men samtidigt använder jag väldigt gärna ugnen till matlagning då det inte blir lika mycket vaktande som på spisen.simpa81 skrev:
2 ugnar vore riktigt skönt men tror det får vara en avlägsen dröm just nu.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vår kombiugn hade då roterande tallrik.Ramnemark skrev:
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
I vårt nuvarande kök har vi en 70-spis med en ugn som är nästan lika bred. Två stora formar får plats i bredd. Dock endast över och undervärme. Jag gillar verkligen ugnen och använder den flitigt. Ska bli intressant att ha en mycket mindre ugn och varmluft..richardtenggren skrev: