1 614 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Magnetkontakter
Jag har hela huset fullt av trådlösa magnetkontakter rörelsedeckare och kameror från bla verisure.
Är det någon som vet om det går att använda dessa till ett annat trådlöst larmsystem?
Om jag fattat rätt så trots att jag "äger" mitt larm från verisure så kan jag inte använda det utan att det är kopplat till deras larmcentral! Har jag uppfattat det rätt?
Är det någon som vet om det går att använda dessa till ett annat trådlöst larmsystem?
Om jag fattat rätt så trots att jag "äger" mitt larm från verisure så kan jag inte använda det utan att det är kopplat till deras larmcentral! Har jag uppfattat det rätt?
Troligtvis går det tyvärr inte att använda sensorerna till ett annat system än det Verisure installerade vid tillfället.
Som jag förstått det så ska du kunna köra larmet som ett lokallarm utan abbonemang men jag har aldrig provat. Tre det ska finnas trådar här om det.
Som jag förstått det så ska du kunna köra larmet som ett lokallarm utan abbonemang men jag har aldrig provat. Tre det ska finnas trådar här om det.
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Nej, verisure o andra tjänsteleverantörer har verkligen garderat sig väl. Inte kan man byta larmcentral och det finns i princip inga köpare på begagnatmarknaden heller pga finstilt i avtalen.
Har dock för mig att sms-meddelande erbjuds till låg månadskostnad... Kanske hämtar de skyltarna också.
Har dock för mig att sms-meddelande erbjuds till låg månadskostnad... Kanske hämtar de skyltarna också.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det står i avtalet att skyltarna är Securitas / Verisures egendom och de kan säkert på något vis få rätt att hämta sina prylar. Larmet däremot är ditt.
Skulle ju mista sin betydelse om alla har larmdekaler utan något fungerade larm.
Skulle ju mista sin betydelse om alla har larmdekaler utan något fungerade larm.
Klicka här för att svara