Hej
Jag behöver lite råd kring hur vi går vidare med detta.
Det är så att vi har en lyktstolpe mitt i vår uppfart och samfälligheten har sagt nej till att flytta den.
Vi har ärligt talat missat detta helt när vi började planera för var huset skulle placeras på tomten och trivselhus sa heller inget om detta. Det vi tänkte på var hur vi skulle placera i förhållande till kvällssol osv.
Jag behöver lite råd kring hur vi går vidare med detta.
Det är så att vi har en lyktstolpe mitt i vår uppfart och samfälligheten har sagt nej till att flytta den.
Vi har ärligt talat missat detta helt när vi började planera för var huset skulle placeras på tomten och trivselhus sa heller inget om detta. Det vi tänkte på var hur vi skulle placera i förhållande till kvällssol osv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, det är iofs ert fel som inte tagit med stolpen i planerna, men samtidigt är det en väldigt osmidig samfällighetsförening som inte går med på att stolpen flyttas lite.
Kanske "någon" kan be en av bygglastbilarna "råka" backa på stolpen så att den måste bytas ut?
Kanske "någon" kan be en av bygglastbilarna "råka" backa på stolpen så att den måste bytas ut?
Låter som de tror att det är de som ska stå för fiolerna. Men är de inte alls tillmötesgående, så skicka bara ett mail till dem för kännedom och skriv att stolpen kommer flyttas 2 meter på er bekostnad.
Kommunerna flyttar normalt på sina stolpar om det inte påverkar gatans belysning i för stor utsträckning, men man får så klart bekosta det själv.
Antingen tar ett sånt mail hus i helvete eller också händer inget - och då är det ju bara att köra på
.
Det är ibland lättare att få förlåtelse än tillåtelse
Kommunerna flyttar normalt på sina stolpar om det inte påverkar gatans belysning i för stor utsträckning, men man får så klart bekosta det själv.
Antingen tar ett sånt mail hus i helvete eller också händer inget - och då är det ju bara att köra på
Det är ibland lättare att få förlåtelse än tillåtelse