D Daniel.h1985 skrev:
Okok jag han inte göra dom inställningar då jag precis fått klipparen. Men testade att göra en fanriksåterställning och ställde in tid, datum samt range osv men med inget resultat gällande att höja klipphöjden.
va segt! :-( tror tyvärr att du får kontakta Outl1

Försöker uppgradera firmware på min e1800, MowerUpdate bara hänger sig när jag drar uppdateringfilen dit, testat med usb sladd också men datorn hittar inget. Har ni som har lyckats några ideer?

H hannesss skrev:
Försöker uppgradera firmware på min e1800, MowerUpdate bara hänger sig när jag drar uppdateringfilen dit, testat med usb sladd också men datorn hittar inget. Har ni som har lyckats några ideer?
Lyckades lösa det, med klipparen helt avstängd dök den upp som en enhet på datorn när jag satte i USB sladden, sen bara kopiera filen så fick jag 1.3.2.

• Gilla
Daniel.h1985
  • Laddar…
H hannesss skrev:
Lyckades lösa det, med klipparen helt avstängd dök den upp som en enhet på datorn när jag satte i USB sladden, sen bara kopiera filen så fick jag 1.3.2.
Kan du se några skillnader efter nya mjukvaran? Någon tyckte klipparen gick långsammare, vad tycker du? Långsammare vill jag absolut inte att den ska gå, det är ju det bästa!

Jag testade köra klipparen några få gånger innan uppgradering. Hade problem att styra från appen och att klipparen körde över tråden. Så uppgraderade programvaran. Har inte kört den tillräckligt länge efter det för att kunna ge ett bra svar. Appen fungerar iaf mycket bättre.

Köpte också en begagnad E1800 idag(2020 års modell). Den har version 1.2.0. Vill uppdatera den men lyckas inte koppla ihop den med min telefon. Någon som har tips? Mitt wifi inifrån räcker inte ut till garaget där jag underhållsladdar den nu

Jag körde med sladd från dator till klipparen, fick inte till trådlös uppgradering. På gamla versioner fungerar inte trådlös uppgradering.

H hannesss skrev:
Jag körde med sladd från dator till klipparen, fick inte till trådlös uppgradering. På gamla versioner fungerar inte trådlös uppgradering.
Min har wifi. Men har den även usb? :)

Ja, under skalet finns en USB port

H hannesss skrev:
Ja, under skalet finns en USB port
Då behöver man sladd med hane-hane va?

M Miramithe skrev:
Jag har 1.1.8, 1.2.4, 1.2.6.
1.2.6 tror jag är senaste.
Men jag har dom lokalt så behöver typ en epost adress så kan jag skicka, man kan ju inte dela filer på detta forum
Hejsan ! Skulle du kunna skicka mig också jag hittar inte frimurare för min Lyfco e1800
Tacksam om du kan skicka till mig.
Mvh
Ariyan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.