...har jag aldrig träffat på i mitt liv förut men Trivselhus påstår att så sla det vara av någon konstig anledning.

Det innebär ju att jag inte kan sätta blommor eller annat i mitt badrumsfönster!?

Är det så det ska vara?

Någon annan som har fått det likadant?

Mina föräldrar har raka fönsterbrädor i sitt hus.
Men de besiktade sitt hus inför försäljningen så fick de nerslag på just det därför att om det kommer vatten på fönstret (te.x. från duschen el. Imma) så skulle det kunna ligga kvar och ev. bli en vattenskada el. mögla.

Vi har ett TH och i badrummen, där vi har tre styck 5/5 fönster på lodrät rad är det nedersta lutande.

Vårt Trivselhus har också lutande bänkar i bad/toa. Säljaren sade till oss att detta var standard och att vi kunde be snickaren ändra om vi inte ville ha det så.

Vi har behållit lutet i alla badrummen. Håller allt skräp borta och sikten fri.

Berit

Dream_of_8848_alt. skrev:
Då kan du säkert få dit dina blommor, ev. genom att lägga under en lite minikil under krukan.
Annars kan man använda "slingerduk" som vi på sjön kallar det... ;) Finns att köpa på IKEA bla, en gummi matta som förhindrar att saker glider iväg.. :o
Klipp til en rund ring i samma storleksom krukan, och placera kruan på den så at den inte syns... :P

Kan det få krukor att stå pall Nordatlantens vinterväder, så klarar det defenitivt din fönsterkarms lutning.. ;D ;D ;D

I standardutförandet lutar det rejält. Även om det är möjligt att få en krukväxt att stå kvar så skulle de inte se klokt ut. Be din snickare att ändra- till mindre lutning eller ingen lutning.

Berit

Tack för svaren men nu är det tyvärr redan försent!

Upptäckte detta efter att kakelkillen gjort sitt jobb.

Dåligt att vår säljare inte ens sa något till oss innan :-(

millface skrev:
Dåligt att vår säljare inte ens sa något till oss innan :-(
Är vi förvånade.... nej!

Visst är det dåligt av säljaren att inte informera.........med tanke på att byggingenjörsutbildningen bara är 4år så borde väl säljaren kunna gå igenom ditt hus så att även du förstår allt, eller hur?

Ironisk, moi?

/Experten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.