Jag vill gärna räta upp en betongpelare så att jag kan stänga grinden ordentligt. Är detta ens möjligt? Bästa tips på hur jag ska göra? Av ekonomiska skäl vill jag helst inte ta hit en grävare. Om det är ett måste får plikten vänta.
Jag hade försökt att rikta upp den med ett domkraft. Man får tillverka ett stöd för domkraften och sedan försöka pressa mot betongstolpen. Stödet bör vara formad som en rätvinklig triangel och behöver förankrad i marken på något sätt. En bräda, som mellanlägg, mot betongstolpen behövs för att inte skada den. Man pressar så högt upp som möjligt på betongstolpen.
Tycker även gången ser ut att behöva rätas upp? Jag skulle gräva och se hur djupt stolpen sitter, marken ser rätt hårt packad ut så att börja dra med dragkrok eller skjuva med domkrafter riskerar snarare att knäcka stolpen enligt min mening.
Det mesta behöver rätas uppAnna_H skrev:
Ska testa det där! Plinten har fått vila ett par dagar, tappade lusten när min "trevliga"granne promenerade 50 meter bara för att flina lite åt det jag höll på med (blir så trött) men i nästa vecka blir det nya tag.S skutten11 skrev:
Liknande trådar
-
Hal lutande grusgång från parkering till hus - hur hantera?
Trädgård allmänt -
Fibern dragen till huset utan omslutande rör
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Hur sätta dörrkarm till svagt lutande vägg?
Fönster & Dörrar -
Tilläggs-isolering under låglutande tak - 2?
Isolering -
Tilläggs-isolering under låglutande tak?
Tak & Vind