70 143 läst ·
475 svar
70k läst
475 svar
Lurad av fiberleverantör
Snacka om att ha noll koll på läget. De har aldrig varit närma en konkurs. Däremot sköter de många av sina kundkontakter och fiberprojekt med väldigt varierande kvalité.C c_olsson skrev:
Bara sedan detta löjliga inlägg så har IP-Only och GlobalConnect gått ihop och är nu i princip nordens största leverantör av digital infrastruktur.
Arbetar du inte längre som projektledare hos IP-Only?Rickard Applehoff skrev:
Snacka om att ha noll koll på läget. De har aldrig varit närma en konkurs. Däremot sköter de många av sina kundkontakter och fiberprojekt med väldigt varierande kvalité.
Bara sedan detta löjliga inlägg så har IP-Only och GlobalConnect gått ihop och är nu i princip nordens största leverantör av digital infrastruktur.
Rickard, det vore klädsamt om du samtidigt som du skriver i trådar angående IP-only berättar att du arbetar där.
Vet inte ens om det är tillåtet för bolag, eller personer engagerade i bolag, att kommentera utan lov från administratörerna.
Vet inte ens om det är tillåtet för bolag, eller personer engagerade i bolag, att kommentera utan lov från administratörerna.
Vore mer klädsamt om folk (läs du) frågar först istället för att påstå massa saker som är felaktigt.R RoAd skrev:
Slutade på IP-Only för lite mer än 2 år sedan.
Elektroniktokig
· Göteborg
· 177 inlägg
Jag jobbar på ip-only. Ska försöka ge ett rättvist svar ändå.C c_olsson skrev:
Ipo är Sveriges andra största nätägare efter telia. Att dom går i konkurs är obefintligt. De kan leva i evigheter även om dom slutar bygga fiber, de lever nämligen på avgiften dom får för de befintliga anslutningar som alla internetleverantörer betalar in för att leverera internettjänster till privata och företagskunder i ipo's nät.
Att ipo fick dåligt ryckte beror på att de gjorde ett stort misstag för några år sedan när dom började bygga byanät. De tänkte inte riktigt till där utan valde att kopiera stadsnäts byggsätt vilket dom insåg att det inte funkade. Detta gjorde att dom drog tillbaka avtalen och en del fick inte fiber trotts 2 år eller mer väntan. Ipo har erkännt detta och lärts sig av misstaget. Nu har GC köpt ipo och GC är nordens största nätleverantör så nu har ipo även möjlighet att bygga i norden. Jag kan säga att ipo var sämre för 2 år sedan men idag är dem kanon bra och vet hur dom tänker. Jag har jobbat på både telia och ip-only och utifrån min erfarenhet är ipo mycket seriösare än telia.
Telia bygger inte sitt nät själv utan anlitar entreprenörer som telia styr helt och hållet och när det går dåligt så får entreprenörer skit på sitt namn men inte telia.
Är nog mer opartisk än de flesta iom den kunskap och bra / dåliga erfarenheter som man samlat på sig.R RoAd skrev:
Kan dock nte se relevansen att man skall behöva säga att man HAR jobbat någonstans och/eller hur lång tid det var sedan. Viss skillnad om man just nu arbetar för företaget ifråga.
Har inga som helst skyldigheter mot tidigare arbetsgivare. Snarare så litar jag nog mer på personer som tidigare arbetetat på företag man diskuterar om än personer som slänger ur sig ogrundade inlägg....
Kan inget annat än hålla med i hur det sköts tidigare. Bra att Ni lärt er av misstagen. Finns rätt mycket "anseende" att förbättra med tanke på all dålig publicitet senaste åren.Saabgubben skrev:
Jag jobbar på ip-only. Ska försöka ge ett rättvist svar ändå.
Ipo är Sveriges andra största nätägare efter telia. Att dom går i konkurs är obefintligt. De kan leva i evigheter även om dom slutar bygga fiber, de lever nämligen på avgiften dom får för de befintliga anslutningar som alla internetleverantörer betalar in för att leverera internettjänster till privata och företagskunder i ipo's nät.
Att ipo fick dåligt ryckte beror på att de gjorde ett stort misstag för några år sedan när dom började bygga byanät. De tänkte inte riktigt till där utan valde att kopiera stadsnäts byggsätt vilket dom insåg att det inte funkade. Detta gjorde att dom drog tillbaka avtalen och en del fick inte fiber trotts 2 år eller mer väntan. Ipo har erkännt detta och lärts sig av misstaget. Nu har GC köpt ipo och GC är nordens största nätleverantör så nu har ipo även möjlighet att bygga i norden. Jag kan säga att ipo var sämre för 2 år sedan men idag är dem kanon bra och vet hur dom tänker. Jag har jobbat på både telia och ip-only och utifrån min erfarenhet är ipo mycket seriösare än telia.
Telia bygger inte sitt nät själv utan anlitar entreprenörer som telia styr helt och hållet och när det går dåligt så får entreprenörer skit på sitt namn men inte telia.
Gällande Telia vs IP-Only så sitter jag på öppen fiber men hade hellre tagit IPO fibernät alla dagar i veckan. Här i mitt område är öppen fibernätet byggt på så otroligt dåligt sätt både kapacitetsmässigt men även hur de grävt fysiskt. Hittade tex min fiberkabeln för någon dag sedan på ca 7-8 cm djup och utan skyddsrör istället för de 25-35cm som är "standard"....
Det kanske han är, och då borde det ju vara ett gott skäl för honom själv att tala om sin bakgrund.Stickan56 skrev:
Jag gillar bara inte när företag agerar i det fördolda. Nu var det i.o.f.s. inte så illa som det såg ut när jag sökte på hans namn.
Se mitt svar till sickan.Rickard Applehoff skrev:
Är nog mer opartisk än de flesta iom den kunskap och bra / dåliga erfarenheter som man samlat på sig.
Kan dock nte se relevansen att man skall behöva säga att man HAR jobbat någonstans och/eller hur lång tid det var sedan. Viss skillnad om man just nu arbetar för företaget ifråga.
Har inga som helst skyldigheter mot tidigare arbetsgivare. Snarare så litar jag nog mer på personer som tidigare arbetetat på företag man diskuterar om än personer som slänger ur sig ogrundade inlägg....
Jag kan tillägga att jag på intet sätt har något mot IP-only, vi har deras företagsfiber till kontoret. Allt har fungerat bra, och de få gånger det inte gjort det har deras support varit föredömlig att ha att göra med. Privat har jag inte haft någonting alls med dem att göra.
Så detta var inte något "hugg" mot företaget i fråga utan en reaktion på vad som verkade vara ett dolt försök av en anställd (eller tidigare sådan) att försvara dem.
Så detta var inte något "hugg" mot företaget i fråga utan en reaktion på vad som verkade vara ett dolt försök av en anställd (eller tidigare sådan) att försvara dem.
De kommer att gå med vinst med tanke på alla monopol de mutat in. Många konsumenter har inte ens begripit att de har tänkt sig att håva in månadsavgifter kontinuerligt.
Att hävda att de lärt sig är en kraftig överdrift. Då borde de ju säga att de lägger ner satsningar de inte klarar. I stället kräver de ersättning från dem som vill bryta ett avtal som Iponly inte uppfyller.
Att hävda att de lärt sig är en kraftig överdrift. Då borde de ju säga att de lägger ner satsningar de inte klarar. I stället kräver de ersättning från dem som vill bryta ett avtal som Iponly inte uppfyller.