11 330 läst ·
43 svar
11k läst
43 svar
Luna Z40, manual?
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Hmm. Bor o Mölndal, men är nu ett par dar i Kristinehamn och nojsar med barn och barnbarn. Vad vill du ha för din maskin?
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Hmm. Bor o Mölndal, men är nu ett par dar i Kristinehamn och nojsar med barn och barnbarn. Vad vill du ha för din maskin?
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Jag har ingen aning om vad en Z40 kan vara värd. Jag tog med min till Gran Canaria för tre år sedan då den förmodligen skulle behövas bättre där än här. Har nämligen flera större maskiner här och på GC används inte trä i någon större utsträckning. Jag köpte min för så längesedan att jag inte minns vad jag betalade, men det var småpengar. Du skriver att de är eftertraktade, trots att enkla slitagedelar som drivremmar inte tycks gå att köpa, och vet vad de är värda. Du får klämma ur dig ett pris. Det brukar vara så när man ska sälja bruksföremål. För den är väl ändå inte att betrakta som en klenod?
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Jag köpte min för 1000kr eller om det var 1500kr. Och de flesta på blocket brukar ligga mellan 1000-3000kr beroende på skick och var i landet..T Toltorpsfixaren skrev:Jag har ingen aning om vad en Z40 kan vara värd. Jag tog med min till Gran Canaria för tre år sedan då den förmodligen skulle behövas bättre där än här. Har nämligen flera större maskiner här och på GC används inte trä i någon större utsträckning. Jag köpte min för så längesedan att jag inte minns vad jag betalade, men det var småpengar. Du skriver att de är eftertraktade, trots att enkla slitagedelar som drivremmar inte tycks gå att köpa, och vet vad de är värda. Du får klämma ur dig ett pris. Det brukar vara så när man ska sälja bruksföremål. För den är väl ändå inte att betrakta som en klenod?
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Ehh, crydin? Som sagt; chick och pris?
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
C crydin skrev:
Ok. Var lite ouppmärksam och blandade ihop dig Frustrator med crydin. Beklagar.Frustrator skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Finns som sagt uppladdat i tråden.😀T Toltorpsfixaren skrev:Hej, trodde först att jag inte hade manualen, men gick och kollade och hittade den faktiskt! Det är den orangea original-manualen. Har inte lyckats koppla ihop scanner och laptop ännu, men kan ta bilder med telefonen och skicka.
För övrigt skulle jag gärna köpa en Z40 till då jag saknar en del reservdelar. Så hör gärna av er om ni vill sälja.
Klicka här för att svara