Hej på er!

3 veckor sen hällde jag bikarbonat blandat med ättika i diskhon för att rengöra vattenlåset. Då luktade jätte illa dagen efter. Jag tänkte inte mycket på den då trodde att den lukten kommer försvinna snart. Men, den blev värre och värre med tiden. Så, jag har skruvat bort den. Jag rensade allt smuts som fanns, fast fanns det inte mycket smuts heller. I alla fall, efter dess inget har hänt, den bara luktar jätte konstigt och stark lukt i hela lägenheten nu. Jag ringde hyresvärden och de sa att det är stopp i avloppet då skickade de en spolfirma och rensade hela avloppet. TATA, lukten finns fortfarande . Och nu började det gurglar och vattnet rinner ut sakta bara i en ho, *inte i båda*. Jag är trött på det. Jag är student och skolan börjar snart. Jag kan inte koncentrera när det luktar så illa i lägenheten. Finns det någon har gått genom samma situation.

Förlåt om min SVENSKA, jag har inte bott länge här i Sverige

Tack för att ni läste

Luktar det avlopp eller luktar det ättika? Spolades avloppet inne i lägenheten också?

T term skrev:
Luktar det avlopp eller luktar det ättika? Spolades avloppet inne i lägenheten också?
Den luktar konstig lukt faktiskt men inte ättika. Yes, spolfirma kom och spolade och han sa att den var ingen stopp.

Fuktskada? Vattenlås?

L Latitud79 skrev:
Fuktskada? Vattenlås?
Jag tror inte det. För att det fanns inget innan och den kom på en gång.

Har du skruvat bort allt från silen ner till vattenlåset och rengjort? I båda hoarna? Det kan ju även finnas smuts kvar i krökar/skarvar och liknande.

BirgitS
Kan du känna om lukten kommer från själva rören eller från avloppet i golvet/väggen om du monterar isär rören?

P.S. Välkommen till forumet och din svenska är utmärkt :)

S Strontus skrev:
Har du skruvat bort allt från silen ner till vattenlåset och rengjort? I båda hoarna? Det kan ju även finnas smuts kvar i krökar/skarvar och liknande.
En bild befogade på vad som jag har skruvat bort.