Hej på er!

3 veckor sen hällde jag bikarbonat blandat med ättika i diskhon för att rengöra vattenlåset. Då luktade jätte illa dagen efter. Jag tänkte inte mycket på den då trodde att den lukten kommer försvinna snart. Men, den blev värre och värre med tiden. Så, jag har skruvat bort den. Jag rensade allt smuts som fanns, fast fanns det inte mycket smuts heller. I alla fall, efter dess inget har hänt, den bara luktar jätte konstigt och stark lukt i hela lägenheten nu. Jag ringde hyresvärden och de sa att det är stopp i avloppet då skickade de en spolfirma och rensade hela avloppet. TATA, lukten finns fortfarande . Och nu började det gurglar och vattnet rinner ut sakta bara i en ho, *inte i båda*. Jag är trött på det. Jag är student och skolan börjar snart. Jag kan inte koncentrera när det luktar så illa i lägenheten. Finns det någon har gått genom samma situation.

Förlåt om min SVENSKA, jag har inte bott länge här i Sverige

Tack för att ni läste

Luktar det avlopp eller luktar det ättika? Spolades avloppet inne i lägenheten också?

T term skrev:
Luktar det avlopp eller luktar det ättika? Spolades avloppet inne i lägenheten också?
Den luktar konstig lukt faktiskt men inte ättika. Yes, spolfirma kom och spolade och han sa att den var ingen stopp.

Fuktskada? Vattenlås?

L Latitud79 skrev:
Fuktskada? Vattenlås?
Jag tror inte det. För att det fanns inget innan och den kom på en gång.

Har du skruvat bort allt från silen ner till vattenlåset och rengjort? I båda hoarna? Det kan ju även finnas smuts kvar i krökar/skarvar och liknande.

BirgitS
Kan du känna om lukten kommer från själva rören eller från avloppet i golvet/väggen om du monterar isär rören?

P.S. Välkommen till forumet och din svenska är utmärkt :)

S Strontus skrev:
Har du skruvat bort allt från silen ner till vattenlåset och rengjort? I båda hoarna? Det kan ju även finnas smuts kvar i krökar/skarvar och liknande.
En bild befogade på vad som jag har skruvat bort.
Skulle jah skruva bort allt från silen even om spolfirma har kommit och spolade? Tror du att det är möjligt att finnas smuts kvar?

M M DADOUCH skrev:
En bild befogade på vad som jag har skruvat bort.
Skulle jah skruva bort allt från silen even om spolfirma har kommit och spolade? Tror du att det är möjligt att finnas smuts kvar?
S Strontus skrev:

• Under diskbänk med rörinstallationer och orangea pilar som pekar ut delar, omgiven av städprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du känna om lukten kommer från själva rören eller från avloppet i golvet/väggen om du monterar isär rören?

P.S. Välkommen till forumet och din svenska är utmärkt :)
Faktiskt kommer den inte från själva rören. Och kunde inte hitta källan till lukten!

Och tack för komplimangen

BirgitS
Plocka ut allt som du har i diskbänksskåpet för att vara säker på att det inte är någon flaska som läcker och luktar illa.

Jag skulle nog skruva bort även silarna och kontrollera, det är ju lätt gjort.

BirgitS BirgitS skrev:
Plocka ut allt som du har i diskbänksskåpet för att vara säker på att det inte är någon flaska som läcker och luktar illa.
Det gjorde jag. Jag har bara diskmedel och sånt där. Det var tomt i skåpet nästan en vecka och lukten är kvar. Jag kontaktade hyresvärden och de vägrar hjälpa till. Och jag har inte mycket tid för att argumentera med de.

S Strontus skrev:
Jag skulle nog skruva bort även silarna och kontrollera, det är ju lätt gjort.
Min pappa sa till mig samma sak faktiskt. Men vi tänkte så om de spolar då blev det rent på en gång. Men jag ska göra den sen åter jag tillbaka med nya nyheter.
Wish me luck

i vissa vaskskåp är där mellanrum mellan vägg och bottnen i skåpet kolla så där inte har ramlat ner något som ligger och doftar

• Gilla
Kenneth123322
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.