3 456 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Lukt på kläder i vilan
Sida 1 av 2
köpte ett vila före tre år sedan. Föra året började att känna lukt på mina kläder.
Ingen anan som märker det men jag är övertyget att det luktar min kläder. Huset är byggt under 70 talet.
Har läst mycket her och försökt fistör vad det kan bro på men har svårt att fistör.
Någon som kan och undrar om täker villahem försäkringen något som har med lukt att göra.
M v h Mensun
Ingen anan som märker det men jag är övertyget att det luktar min kläder. Huset är byggt under 70 talet.
Har läst mycket her och försökt fistör vad det kan bro på men har svårt att fistör.
Någon som kan och undrar om täker villahem försäkringen något som har med lukt att göra.
M v h Mensun
Tror att du måste reda ut först om/vad det är som luktar, därefter ta kontakt med försäkringsbolaget, om det är något som är skadat och behöver åtgärdas vill säga.
Tack för svaret.JanneJanne123 skrev:
Är det farligt, kommer det försvinna själv eller måste man göra nånting att bli av med det..
Annars det bara jag i familjen som märker det, inget anan
Sant. Sen finns det tusentals som bor i hem som stinker katt...S SpjuteViking skrev:
Ts, hoppas du kommer fram till en lösning.
Om det är syllarna så finns det en bra artikel här. Men börja med att ta reda på om det verkligen handlar om just syllarna.
https://www.byggahus.se/byta-syllar-varfor-hur-du-gor-och-kostnad
https://www.byggahus.se/byta-syllar-varfor-hur-du-gor-och-kostnad
En variant är att köra en ozongenerator några timmar så lukten försvinner. Om den kommer tillbaka så finns det något underliggande problem.
Köpte en sån maskin och körde hemma då det luktade unket i 2 rum och även i kläderna som var i garderoberna i dessa rum.
Körde ett par omgångar och all lukt försvann. Sen dröjde det någon vecka och lukten var tillbaka.
Visade sig att ytterpanelen var spikad direkt på asfaboard och det var det som luktade. Efter byte av panel samt underlag körde vi maskinen igen och lukten har inte kommit tillbaka.
Ozongeneratorer finns oftast att hyra på de flesta orterna. Bor du i närheten av Jönköping kan du få hyra vår.
Köpte en sån maskin och körde hemma då det luktade unket i 2 rum och även i kläderna som var i garderoberna i dessa rum.
Körde ett par omgångar och all lukt försvann. Sen dröjde det någon vecka och lukten var tillbaka.
Visade sig att ytterpanelen var spikad direkt på asfaboard och det var det som luktade. Efter byte av panel samt underlag körde vi maskinen igen och lukten har inte kommit tillbaka.
Ozongeneratorer finns oftast att hyra på de flesta orterna. Bor du i närheten av Jönköping kan du få hyra vår.