G Gazzi83 skrev:
Hej Oscar.

Vi har precis gått igenom liknande process hemma i sovrummet.

Vi har dock oisolerad platt på mark. Men jag slipa bort allt med golvslip och sen återställde vi rummet. Efter ett par dagar kom lukten. Vi rev upp allt igen men kunde inte lokalisera vart det kom ifrån. Det vi gjort nu är. Bytt syllar och satt en emissonsduk på plattan. Sen bytte jag all isolering samt nytt gips. Lukten är äntligen borta. Limmet måste ha trängt ner i plattan.
Hej gazzi83

Har samma som du, oisolerad platta på mark. Och helt omöjligt att reda ut var lukten kommer från i ett av rummen!

Hade hit en besiktningsman som sa att lukten kom från ingjutna reglar i betongen. Rev ut allt jag kom åt, bytte ut syllen (den var torr men tänkte att jag gör det när man ändå är igång, så man har syllpapp på 15% av huset iaf)

Nu när man ska lägga igen finns fortfarande en lukt kvar och misstänker att den kommer från limmet i spånplattorna…så det blir helt nytt spångolv i hela rummet och hoppas det försvinner då.

Innan jag bygger igen här…emissionsduk närmast plattan?
har uppreglat golv och rätt ojämn betongplatta så det ryms lite duk/platonmatta mellan reglar och betongen (20-40mm)

Vad fick du för tips för att hålla det torrt då fukten finns (mer eller mindre) i betongen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.