Uthus (f.d. sädesmagasin) som ska värmas sporadiskt men gärna ha någon slags grundvärme, c:a 30 kvm, gästrum+liten pubdel. Isolerat med c:a 150 mm mineralull, ett par vanliga dubbelkopplade fönster.
Alt. 1.
2 ggr 1000 W elradiatorer, grundvärme på 8-10 grader. Har en radiator så investeringskostnaden är låg.
Alt. 2.
Luftvärmepump on/off som drar c:a 850W och levererar max 3500W. Pris exklusive installation 3995:-. Frysskyddad. R410. Kan som lägst ställas till 17 grader. Känns bara intressant om jag kan fixa installationen själv (gör-det-själv-kit, vet inte hur mycket som är gördetsjälvbart i praktiken...).
Vad skulle ni välja?