993 läst ·
2 svar
993 läst
2 svar
LuftVP
Denna vecka ska jag äntligen, efter mycket funderande och efterforskande, göra slag i saken och investera i en Panasonice luft/luft VP.
Den enda detaljen jag inte kan bestämma mig för är om jag ska ta E9 eller E12 (5kwh/6,5kwh)...
Jag har ett 1 1/2-plans hus och ska placera innedelen på bottenvåningen precis vid trappan.
Räcker E9 för mitt behov eller är det värt att betala 2500kr extra för E12, vad händer vid överdimensionering, ökad strömförbrukning i onödan eller??
Den enda detaljen jag inte kan bestämma mig för är om jag ska ta E9 eller E12 (5kwh/6,5kwh)...
Jag har ett 1 1/2-plans hus och ska placera innedelen på bottenvåningen precis vid trappan.
Räcker E9 för mitt behov eller är det värt att betala 2500kr extra för E12, vad händer vid överdimensionering, ökad strömförbrukning i onödan eller??
Du ska antagligen ha en E9. Dels så spar du ett par tusen och dels har den bättre värmefaktorer vid olika temperaturer. Om du överdimensionerar så riskerar pumpen att endast gå mkt låga varvtal. Även om Panasonic nog är den främsa kvalitetspumpen, så mår alla pumpar bättre av att jobba över hela varvtalsregistret. Ring Värmekylgrossisten på 08-4463210. De verkar vettiga och framförallt billiga med 6 årsgarantier på Panasonic. Jag köpte min där och allt fungerar bra. Lycka till!
Hej på er. Köpte en E9 hos VKG.se i Täby för någon månad sedan och den fungerar kanon... 6 års garanti är ju betryggande och priset blev strax under 20 tsek installerat och klart.
Jag har 1,5 plan, totalt 155 kvm, och har stängt av alla radiatorer utom golvärmen i badrummet. Hittills allt ok. Kan rekommendera www.vkg.se
Jag har 1,5 plan, totalt 155 kvm, och har stängt av alla radiatorer utom golvärmen i badrummet. Hittills allt ok. Kan rekommendera www.vkg.se
Klicka här för att svara