Hej!

Tänkte nu till sommaren låta montera in en Luftluftvp i källaren för att kunna ha dräglig temperatur även när övriga LVVP går ner på lågvarv, så som på hösten/sommaren och våren, typ som nu.

Det är endast i uppvärmningssyfte, källaren är nydränerad+cellplast under mark, lider ej av fukt eller mögel, oisolerad platta.

Har ni några ideér vart man skulle kunna placera innerdelen för att få så bra spridning som möjligt på värmen, främst i gästrummet & kontor men gärna så övriga utrymmen tar del av värmen också.
Det är endast 210 i takhöjd så ovanför källaringången där jag hade önskat finns inte möjlighet.
har inte möjlighet att ordna med två separata slingor från LVVP.

Det orangemarkerade är där det nu finns vattenradiatorer i dagsläget.
Tack på förhand.

• Planlösning av en källare med rum markerade som gästrum, kontor, förråd, källarhall, pannrum och nuvarande tvättstuga. Radiatorer markerade i orange.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har inte nått bra svar på din fråga, planlösningen verkar inte direkt öppen.

Om du planerar att torka tvätt i din källare/nya tvättstuga kanske innerdelens placering bör anpassas efter det?

F fribygg skrev:
Jag har inte nått bra svar på din fråga, planlösningen verkar inte direkt öppen.

Om du planerar att torka tvätt i din källare/nya tvättstuga kanske innerdelens placering bör anpassas efter det?
Tack för svar, i tvättstuga tänkte vi fortsätta med att köra avfuktare+stängd dörr under tiden tvätten torkar.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Om nån ska sova i gästrummet utan att störas av värmepumpen och du bekvämt ska kunna jobba i kontorsrummet kanske du kan placera innerdelen på pannrumsväggen under trappan med luftflödet främst riktat mot kontorsdörren?

F fribygg skrev:
Om nån ska sova i gästrummet utan att störas av värmepumpen och du bekvämt ska kunna jobba i kontorsrummet kanske du kan placera innerdelen på pannrumsväggen under trappan med luftflödet främst riktat mot kontorsdörren?
Bra synpunkter, detta alternativ skulle eventuellt kunna vara riktigt bra om det får plats, tack!

M MrDizzy skrev:
Om det är i första hand gästrum och kontor skulle jag nog placera innedelen i något av de rummen samt installera typ en sån här
[länk]
mellan gästrum o kontor
Tack för ett fint förslag, skulle nog kunna blir riktigt bra om luftflyttaren verkligen fungerar som det är tänkt. :)

M MidNightSun skrev:
Tack för ett fint förslag, skulle nog kunna blir riktigt bra om luftflyttaren verkligen fungerar som det är tänkt. :)
Hoppas det. Har planerat ni en sådan lösning själv i min källare.
Men det funnits annat att ta tag i först så det har inte blitt av än.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.