5 587 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Luftvärmepump varför blir det inte varmt
Jag har en luftvämepump Mitchubichi Q-Heat 4.5 kw att värma 150 kvadratmeter. Nu är det nollgrader ute och den ger max 8 grader innomhusvärme vid maxeffekt. Ska det vara så??? Kan det bero på elen. Vi har vanlig stickkontakt. Ingen separatdragen el. Är det viktigt för effekten?
Daniel
Daniel
Och filter samt kondensor är rengjorda ej igensatta av damm.
Det låter ju väldigt lite.. Är det bara 8 grader precis vid pumpen?
Jag menar även om den skall värma 150 kvm så tappar den ju mycket på om den sitter i t.ex. trappen på ett tvåvåningshus.
Sitter den i ett stort rum typ affär eller ett hus med väldigt öppen planlösning stämmer ju det att den klarar 150 kvm, inte annars. Då får man ha stödvärme...
Jag menar även om den skall värma 150 kvm så tappar den ju mycket på om den sitter i t.ex. trappen på ett tvåvåningshus.
Sitter den i ett stort rum typ affär eller ett hus med väldigt öppen planlösning stämmer ju det att den klarar 150 kvm, inte annars. Då får man ha stödvärme...
Klicka här för att svara