Jag har en luftvämepump Mitchubichi Q-Heat 4.5 kw att värma 150 kvadratmeter. Nu är det nollgrader ute och den ger max 8 grader innomhusvärme vid maxeffekt. Ska det vara så??? Kan det bero på elen. Vi har vanlig stickkontakt. Ingen separatdragen el. Är det viktigt för effekten?

Daniel
 
Troligen gasbrist
 
Håller med elmont, troligen läckage mellan ytter/innerdel.

Om nu innerdelen är inställd på att endast värma.
 
Och filter samt kondensor är rengjorda ej igensatta av damm.
 
Det låter ju väldigt lite.. Är det bara 8 grader precis vid pumpen?
Jag menar även om den skall värma 150 kvm så tappar den ju mycket på om den sitter i t.ex. trappen på ett tvåvåningshus.
Sitter den i ett stort rum typ affär eller ett hus med väldigt öppen planlösning stämmer ju det att den klarar 150 kvm, inte annars. Då får man ha stödvärme...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.