Hej.
Jag undrar om någon av er har en Toshiba Haori 35, och skulle vilja dela med er om era erfarenheter av den. Att den är snygg ser jag ju, men är den bra? Klarar den dagar av sträng kyla? Krånglar den? Är den tyst? Osv..
 
LinnM LinnM skrev:
Hej.
Jag undrar om någon av er har en Toshiba Haori 35, och skulle vilja dela med er om era erfarenheter av den. Att den är snygg ser jag ju, men är den bra? Klarar den dagar av sträng kyla? Krånglar den? Är den tyst? Osv..
Den är ju ny på marknaden ... den fanns inte i Aug iaf ... kollade av då för att jag ska köpa en Luft/luft till mitt uterum. Så det är nog inte så många som har den.
Dock ska den enl spec klara -25C
Ser att att vara en av "top of the line" modellerna(av alla modeller och märken) som finns på marknaden.
 
Man betalar mycket för designen på Haori. Prestanda är inte bland toppmodellerna när det är riktigt kallt ute. Beror på var man bor och hur mycket värme huset kräver.
 
Har en sen nov -21

Luftriktarna knarrade rätt mycket ett tag (plast mot plast), men det löste sig med lite silikonspray . Snygg på väggen och snygg fjärr.
vill man byta färgen på tyget kostar det typ 2000:- extra.
Värmen har jag inte så mycket att säga om. Bor i Skåne
 
LinnM LinnM skrev:
Hej.
Jag undrar om någon av er har en Toshiba Haori 35, och skulle vilja dela med er om era erfarenheter av den. Att den är snygg ser jag ju, men är den bra? Klarar den dagar av sträng kyla? Krånglar den? Är den tyst? Osv..
Hej,
Jag har samma dilemma. Tänker köpa en Toshiba Haori 35 men vågar inte eftersom det verkar oprövad. Har du hunnit skaffa Haori? I så fall är jag tacksam om du skriver några ord om det har fungerat bra för dig?
 
Du har ju garanti bara att testa, hade jag valt, hade det blivit Mitsubishi electric eller panasonic
 
DonPablo DonPablo skrev:
Du har ju garanti bara att testa, hade jag valt, hade det blivit Mitsubishi electric eller panasonic
Visst har man garanti men vem vill krångla med att anmäla problemet och få det åtgärat eller utbytt. Helst vill man att investeringen ska fungera tillfredställande utan vidare krångel.
 
E emailkia skrev:
Visst har man garanti men vem vill krångla med att anmäla problemet och få det åtgärat eller utbytt. Helst vill man att investeringen ska fungera tillfredställande utan vidare krångel.
Ja givetvis, därför går man på något beprövat, men för många är det viktigare att det är snyggt, än funktionellt. Givetvis vill man inte ha något fult skit, men de flesta ser ju likadana ut. Mitsubishi rekommenderar jag, för jag har 5st själv, och har monterat såna i 10 år, känner även folk som gör det, och de har överlägset bäst support/hjälp vid problem.
 
  • Gilla
emailkia
  • Laddar…
E emailkia skrev:
Hej,
Jag har samma dilemma. Tänker köpa en Toshiba Haori 35 men vågar inte eftersom det verkar oprövad. Har du hunnit skaffa Haori? I så fall är jag tacksam om du skriver några ord om det har fungerat bra för dig?
Köpte ett antal enklare Toshiba LLVP 2024. Inga norden modeller. Är mycket nöjd.

Hittade info på Toshiba mäst i Finland, inte så mycket i Sverige.

Haori 35 har samma utomhus enhet som Shorai Edge (RAS-35J2AVSG-ND1).

Vad är det Du är orolig om?
 
H he-peter skrev:
Köpte ett antal enklare Toshiba LLVP 2024. Inga norden modeller. Är mycket nöjd.

Hittade info på Toshiba mäst i Finland, inte så mycket i Sverige.

Haori 35 har samma utomhus enhet som Shorai Edge (RAS-35J2AVSG-ND1).

Vad är det Du är orolig om
H he-peter skrev:
Köpte ett antal enklare Toshiba LLVP 2024. Inga norden modeller. Är mycket nöjd.

Hittade info på Toshiba mäst i Finland, inte så mycket i Sverige.

Haori 35 har samma utomhus enhet som Shorai Edge (RAS-35J2AVSG-ND1).

Vad är det Du är orolig om?
Jag är orolig för att jag hittar mycket bra recensioner och rekommendationer för Mitsubishi och Daikin men inget om Toshiba.
 
E emailkia skrev:
Jag är orolig för att jag hittar mycket bra recensioner och rekommendationer för Mitsubishi och Daikin men inget om Toshiba.
Tack

Jag menar vilken aspekt är Du orolig om? Prestanda, byggkvalité, livslängden, ...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.