Hallå!

Vi har en luftvärmepump som värmer vårt fristående dubbelgarage, den hsr i dessa dagar av strön kyla -15 till-20 slutat ge värme. Blåser enbart kalluft.
Någon me kunskap som kan ge tips?
 
  • Luftvärmepump monterad på yttervägg med synlig fläkt och logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrkontroll till en Mitsubishi Electric luftvärmepump med inställd temperatur på 22°C, visad mot en marmoryta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på en Mitsubishi luftvärmepump med instruktioner för underhåll och specifikationer synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Norrisen skrev:
Hallå!

Vi har en luftvärmepump som värmer vårt fristående dubbelgarage, den hsr i dessa dagar av strön kyla -15 till-20 slutat ge värme. Blåser enbart kalluft.
Någon me kunskap som kan ge tips?
går utedelen?
 
returen returen skrev:
går utedelen?
Yes :)
 
Har du dammsugit filtrena i innedelen?
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
N Norrisen skrev:
Yes :)
när gav den värme senast?
svarar innedelen när du ändrar på fjärren?
 
returen returen skrev:
när gav den värme senast?
svarar innedelen när du ändrar på fjärre
returen returen skrev:
när gav den värme senast?
svarar innedelen när du ändrar på fjärren?
Några dagar sedan, upptäckte det igår kväll. Är inte in i garaget varje dag.
Yes, den piper till vid olika ändringar.
 
N Norrisen skrev:
Några dagar sedan, upptäckte det igår kväll. Är inte in i garaget varje dag.
Yes, den piper till vid olika ändringar.
den går 24/7?

inga felkoder blinkande lampor på innedelen?

nollat fjärren?

brutit strömmen till utedelen?

kört den på kyla en stund?
 
Säkringen till 4 vägsventilen och trågvärmaren har säkert brunnit, då går den endast i kyldrift oavsett vad du väljer. Den sitter i utedelen.
 
  • Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
DonPablo DonPablo skrev:
Säkringen till 4 vägsventilen och trågvärmaren har säkert brunnit, då går den endast i kyldrift oavsett vad du väljer. Den sitter i utedelen.
Men det är väl inte samma säkring till dessa på FD-modellen det är ju GE som detta händer på
 
Har varit med om flera fd25 där glassäkringen gått på grund av trasig trågvärmare till följd att den bara går på kyla. Som DonPablo skriver.
 
Sen de som är tillverkade runt -08 har jag hittat många med läcka vid elanslutningen på kompressorn. Täckkåpan brukar vara trasig på kompressorn då.
 
E Emanuel01 skrev:
Har varit med om flera fd25 där glassäkringen gått på grund av trasig trågvärmare till följd att den bara går på kyla. Som DonPablo skriver.
som sagt jag har bara varit ute för detta på GE

där kostar trågvärmaren 4000.-
 
returen returen skrev:
den går 24/7?

inga felkoder blinkande lampor på innedelen?

nollat fjärren?

brutit strömmen till utedelen?

kört den på kyla en stund?
Yes 24/7
Inga blinkande lampor
Hur bollar man fjärren?
Ej brutit strömmen
Nope
 
Finns det risk att något kan ha frysit?
 
N Norrisen skrev:
Finns det risk att något kan ha frysit?
nä inte om den går, men om nu som det kommit upp på tapeten att avfrostningsvärmaren gått så bör hela botten inuti vara fullt med is och den kan trycka upp och sönder förångaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.