2 739 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Luftvärme/ventilation Husqvarna FTX-LV
Hej,vårt gamla aggregat har slutat producera värme dessutom fungerar inte den forcerade ventilationen.
För övrigt går alla (3st) fläktar fint o värmeåtervinningen samt ventilationen är ok.
Diagnosen vi fått är att styrkortet/kretskortet är felaktigt.
Lösning byt aggregat en affär på 80-100 tkr.
Min fråga är om någon har sas byggt om styrningen och därigenom fått det att fungera igen ?
Teodor F
För övrigt går alla (3st) fläktar fint o värmeåtervinningen samt ventilationen är ok.
Diagnosen vi fått är att styrkortet/kretskortet är felaktigt.
Lösning byt aggregat en affär på 80-100 tkr.
Min fråga är om någon har sas byggt om styrningen och därigenom fått det att fungera igen ?
Teodor F
Hej. Vårat system håller på med konstiga saker, går ner i varv så att överhettnings skyddet löser ut. Just nu får systemet hjälpligt har sänkt tempen inne till ca 18 grader. Troligtvis har styrningen havererat har kontakt med Servicebolaget som har ett system som passar rakt på det gamlas fästen billigt NÄ 56 000 plus moms sedan tillkommer montering .
Hej,vi behåller bef.aggregat men har tagit bort den bef.styrningen som var felaktig.Ersatt ga styrningen med annan regulator som endast reglerar värmepaketet,fläktarna går med en o samma hastighet hela tiden.Tiden får utvisa om det är en bra lösning.
Den är i vart fall väsentligt mkt billigare jfr byte av hela aggregatet.
Den är i vart fall väsentligt mkt billigare jfr byte av hela aggregatet.
Klicka här för att svara