Jag har en vind med ca en halv meter vägg innan taket tar vid. Behövs det någon luftspalt utmed väggen då man tilläggsisolerar? Jag hade tänkt låta spånet ligga kvar och lägga ett lager ull ovanpå.
 
Du måste bibehålla luftningen ned mot takfoten runt om.

Förslagsvis med masonit mot takstolarna som håller ut isoleringen.
Billigare än färdiga "vindavledare" eller vad det heter.
 
Hur bred luftspalt behövs? Tar man bort spånet som nu ligger mot väggen och gör luftspalten ända ner mot undergolvet eller vad det kan heta?
 
Vet ej hur bred den måste vara.
Jag satte på masonit så att luftningen var så bred som den kunde, alltså så tjockt som takstolen bygger.

Har lite bilder, kanske kan vara bra?
http://www.nybleus.se/vind.html
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.