Hej
Ska regla för inre isolering i våra ytterväggar på övervåningen. Ser ut som följande idag, takstolar med 175mm med papp och sedan plast. Det enda som går att fästa är liggande reglar men jag vill ju ha väggskivorna stående. Kan man sätta liggande 28*70 direkt mot takstolarna och sedan stående 45*45 och isolera mellan 45:orna. Gör det något med en 28mm luftspalt mitt i väggen?
 
Lite svårt att förstå exakt hur du menar.

Har du 175 mm isolering mellan takstolarna i dag eller ?
Om det är så bör du flytta plasten till insidan på den nya 45mm isoleringen.

Om du inte har någon isolering alls och bara tänkt sätta 45or, bör du nog tänka om.


Du bör nog förklara lite noggrannare om du skall få rätt svar.

titanium
 
Luftspalt mitt i väggen, fyller knappast någon större funktion. Kan du inte ha liggande 45x45 och sedan stående 45x45?
 
Idag sitter det 175 mellan takstolarna med papp på utsidan, sedan plast.

Anledningen till att använda 28*70 istället för 45*45 på de liggande var att det inte skulle bygga lika mycket inåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.