Hejsan!
Vi, som så många andra, har en "avvikande lukt" i huset. Orsakerna kan vara många, och vi är i full gång med en utredning som Anticimex kommer göra. Det vi vet är påväxt i krypgrunden, så troligen är det den stora boven, Men oavsett vilka åtgärder vi tvingas till, och även om källan till det onda försvinner, är ju risken stor att lukten kvarstår till vis del.
Därför tänkte jag att en stor fet luftrenare vore en bra idé! Det finns massor av dem på marknaden, men de kostar en del så man vill ju att de fungerar... Att lägga 5-8.000 för å slippa lukt i kläderna känns dock som en skitsumma, vi börjar ju få ångest av å vistas bland folk...
Har ni några erfarenheter av olika luftrenare? Vilken typ ska man ha? Etc.
 
Akahigi
En luftvärmepump med bra reningsfilter kostar väl typ 18 med installation. Då får du igen lite av kostnaden i billig värme. ;)

Du kan ju börja med att testa en billig joniserare där det är som värst, alternativt ventilera det utrymmet med en fläkt ut.

När det gäller luftrenare får det väl bli någon med ett HEPAfilter, skulle kolla på amazon.co.uk, kanske ha flera enheter istället för en stor, och låta dem gå på långsam hastighet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.