2 750 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Luftavfuktare i källare.
Tänker införskaffa en luftavfuktare till källaren.
Vilken luftfuktighetsgrad skall man ställa in den på?
Vilken luftfuktighetsgrad skall man ställa in den på?
Å, det är en smaksak.
60...70% är helt till fyllest, tycker jag. Då luktar det inte "källare". Ska du torka tvätt, kanske nedåt 50%, då torkar tvätten snabbt. Prova dig fram och känn efter, skaffa en hygrometer att jämföra med, graderingen på avfuktarna är inte direkt noggranna. En hårhygrometer från 60-talet är helt OK.
60...70% är helt till fyllest, tycker jag. Då luktar det inte "källare". Ska du torka tvätt, kanske nedåt 50%, då torkar tvätten snabbt. Prova dig fram och känn efter, skaffa en hygrometer att jämföra med, graderingen på avfuktarna är inte direkt noggranna. En hårhygrometer från 60-talet är helt OK.
Produkter som diskuteras: "avfuktarna"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Jag ställde in 30% med en Woody men jävlar vad torrt det blev...det blev en halv hink med vatten varje dag....
Rekommenderar att köra ca 50%, det skall vara lite fukt i gamla källare då mår dom bäst!
Det finns elektroniska avkännare på K-Rauta för en billig peng....kanon!
Rekommenderar att köra ca 50%, det skall vara lite fukt i gamla källare då mår dom bäst!
Det finns elektroniska avkännare på K-Rauta för en billig peng....kanon!
Klicka här för att svara