Hej!
Denna regniga dag tänkte jag lufta elementen och läser tips om hur jag ska gå tillväga här.
Jag ska stänga pumpen, men efter att jag luftat ska jag också fylla på vatten i pumpen men tyvärr förstår jag inte vilken kran jag ska använda.
Det finns bruksanvisning till NIBE-pumpen, men inte till installationsrören runt om eller hur man fyller på vatten.
Det är väldigt många kranar här och där. Vilken ska jag dra i och när vet jag att det är tillräckligt? Läste någonstans 1 bar, är det den röda eller svarta visaren som ska stå på 1 bar? Just nu står den på 1 bar, men det kan ju ändra sig när jag luftat tänker jag.
/Camilla
Denna regniga dag tänkte jag lufta elementen och läser tips om hur jag ska gå tillväga här.
Jag ska stänga pumpen, men efter att jag luftat ska jag också fylla på vatten i pumpen men tyvärr förstår jag inte vilken kran jag ska använda.
Det finns bruksanvisning till NIBE-pumpen, men inte till installationsrören runt om eller hur man fyller på vatten.
Det är väldigt många kranar här och där. Vilken ska jag dra i och när vet jag att det är tillräckligt? Läste någonstans 1 bar, är det den röda eller svarta visaren som ska stå på 1 bar? Just nu står den på 1 bar, men det kan ju ändra sig när jag luftat tänker jag.
/Camilla
Klicka här för att svara



