Hej
Ska bygga ut huset med ca 70 kvm och i samband med det byta panna till en luft/vatten-värmepump.
Vattenburen golvvärme i hela utbygget. Platta på mark.
Bor i Blekinge.
Nån som kan förklara för mig hur det funkar med uppvärmning av vatten och begränsningar vad gäller låga utetemperaturer?
Klarar pumpen att värma vatten till exempelvis dusch och disk eller behövs det kompleterande värme t.ex elpatron, pellets eller vad?
Hur varmt kan vattnet bli med bara pumpens hjälp?
Ni kanske behöver mer info?