R Robert Bilbil #1 Medlem · 9 inlägg måndag 11:32 Robert Bilbil Medlem 9 inlägg måndag 11:32 #1 har en CTC-elpanna med vattenburet radiatorsystem. Jag vill installera en luft/vatten-värmepump (8–10 kW) och låta pannan fungera som backup. Jag söker en installatör som kan Parallellkoppla värmepumpen till befintlig panna Koppla via returledning in i pannan Installera växelventil eller shunt för automatiskt val av panna/pump Montera smutsfilter/magnetfilter Säkerställa korrekt flöde, tryck och frostskydd Lämna offert på komplett installation Jag vill alltså behålla den befintliga CTC-pannan, inte byta hela systemet. Kan ni åta er detta? Tack på förhand! #luft-vatten-värmepump
har en CTC-elpanna med vattenburet radiatorsystem. Jag vill installera en luft/vatten-värmepump (8–10 kW) och låta pannan fungera som backup. Jag söker en installatör som kan Parallellkoppla värmepumpen till befintlig panna Koppla via returledning in i pannan Installera växelventil eller shunt för automatiskt val av panna/pump Montera smutsfilter/magnetfilter Säkerställa korrekt flöde, tryck och frostskydd Lämna offert på komplett installation Jag vill alltså behålla den befintliga CTC-pannan, inte byta hela systemet. Kan ni åta er detta? Tack på förhand!