H H Joakim skrev:
Och Jag förstår inte riktigt heller tidigare inlägg med lång planering inför temperaturhöjningar. Vintertid så är Jag uppe i 24 grader inne på ca 30 min, från underhållsvärme 10 grader. Gör detta minst två ggr i veckan från oktober till mars.

Tror Du kommer att bli supernöjd i vinter. Och det går inte några jättemängder med kwh vintertid.

Jag bor också i Gbg-regionen

Vårt uterum är på 25 kvm, Willab fristående sadeltak.

Joakim

PS: Vi har endast WG 50 dörrar och fönster så Du leder *L*. DS
Hej igen.
Vad kör du för inställning på din LVP vid denna årtid och vinter?
Har du en grundvärme under hela dygnet eller pumpar du bara på när du vet att ni skall sitta i uterummet?
 
J Jannet skrev:
Hej igen.
Vad kör du för inställning på din LVP vid denna årtid och vinter?
Har du en grundvärme under hela dygnet eller pumpar du bara på när du vet att ni skall sitta i uterummet?
Hej Jannet.

Jag kör konstant på 10 grader dygnet runt. Höjer som sagt vid behov såsom när Vi skall sitta där icke sommartid.

Detta ger ju ytterligare en fördel då det aldrig bildas kondens i uterummet under den kalla årstiden vilket medför att Vi alltid kan ha fullmöblerat.
 
  • Gilla
Jannet
  • Laddar…
H H Joakim skrev:
Hej Jannet.

Jag kör konstant på 10 grader dygnet runt. Höjer som sagt vid behov såsom när Vi skall sitta där icke sommartid.

Detta ger ju ytterligare en fördel då det aldrig bildas kondens i uterummet under den kalla årstiden vilket medför att Vi alltid kan ha fullmöblerat.
Tack för snabbt svar.
 
H H Joakim skrev:
Hej Jannet.

Jag kör konstant på 10 grader dygnet runt. Höjer som sagt vid behov såsom när Vi skall sitta där icke sommartid.

Detta ger ju ytterligare en fördel då det aldrig bildas kondens i uterummet under den kalla årstiden vilket medför att Vi alltid kan ha fullmöblerat.
Jannet: Har Du driftsatt Din anläggning d.v.s. Mitsubihi Hero maskinen?
 
H H Joakim skrev:
Jannet: Har Du driftsatt Din anläggning d.v.s. Mitsubihi Hero maskinen?
Jajjemensan.
Kanonnöjd
 
J Jannet skrev:
Jajjemensan.
Kanonnöjd
Härligt att höra.

Joakim
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.