5 716 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Lucka eller dörr på ugnen?
Har hamnat i dilemmat kring vitvaror trots att jag inbillat mig att sådant inte är för mig
.
Letar nu åsikter så jag kan sålla i djungeln. Har redan valt fabrikat så där är mycket vunnet
Först och främst är jag nyfiken på erfarenheter kring sidohängda dörrar på ugnen i stället för den klassiska luckan som öppnas neråt. Vilket föredrar du, och varför?
Letar nu åsikter så jag kan sålla i djungeln. Har redan valt fabrikat så där är mycket vunnet
Först och främst är jag nyfiken på erfarenheter kring sidohängda dörrar på ugnen i stället för den klassiska luckan som öppnas neråt. Vilket föredrar du, och varför?
Har du den i arbetshöjd är sidohängd riktigt smart. Bara du kan öppna ordentligt åt något håll så du "inte bränner armen". Komplettera sedan med utdragsskenor så blir det så bra det kan bli. Fördelen med sidohängd är att du "kommer närmre". Speciellt bra om man är lite omfångsrik.
Jo, den kommer sitta mitt på en bänkrad i arbetshöjd och vara försedd med utdragsskenor, så att öppna fullt blir lugnt. Tänkte mer att det kanske är smart med vanlig lucka, särskilt med utdragsskenor, börjar man slabba så rinner det ner på golvet i stället för på luckan tänker jag.
Det är frågan om det är så mycket smidigare att ha sidohängt att det kompenserar det bristande urvalet.
Fler åsikter kanske?
Det är frågan om det är så mycket smidigare att ha sidohängt att det kompenserar det bristande urvalet.
Fler åsikter kanske?
Jag kan tänka mig att sidohängd dörr kan vara bra. I alla herrans år har jag haft ugn med vanlig lucka och blir lika sur varje gång jag öppnar luckan och får immiga glasögon! Öppnar man en dörr så kan värsta oset kila iväg åt sidan innan glasögonen hinner imma igen 
Klicka här för att svara