Vi har fått en "mellan tummen och pekfingret" prisuppgift från en snickare som bygger trähus i moduler och fraktar det till vår tomt, reser det med vår hjälp på 1-2 dagar.

ca 350.000 kr inkl tak, väggar, innerväggar, isolering, fönster och dörr för 40.000 och frakten till tomten.

11/2-planshus om 82m2 i bottenplan.

Jag tycker det verkar ok. Vad säger ni?

Jag tittar på en tillbyggnad i 2 plan till mitt nuvarande hus och försöker skaffa mig en uppfattning om vad det kommer att landa på. Ett kvm-pris på över 10 000 tycker jag är orimligt eftersom jag ska göra mesta delen av invändiga jobbet själv.

Priset och bygge i moduler från "er" snickare verkar ju väldigt intressant - om det är rimligt eller ej är det svårt att ha någon uppfattning om.

Min undran - går det att få kontakt med honom?

Hej Herr_Zakrisson. Får man fråga vilka firma el. snickare det är. Vi vill göra det mesta själva och vill därför komma över ett billigt hus. Vi har en snickare i familjen som kommer att hjälpa oss med det mesta. Tacksam för svar. :)

Mina moduler inkl. montering frakt och utvändigt färdigt för 150 m2 enplans gick på 600.000
/S

Mina moduler inkl. montering frakt och utvändigt färdigt för 150 m2 enplans gick på 600.000
/S
Oj, var i landet var det?

Vi har fått en "mellan tummen och pekfingret" prisuppgift från en snickare som bygger trähus i moduler och fraktar det till vår tomt, reser det med vår hjälp på 1-2 dagar.

ca 350.000 kr inkl tak, väggar, innerväggar, isolering, fönster och dörr för 40.000 och frakten till tomten.

11/2-planshus om 82m2 i bottenplan.

Jag tycker det verkar ok. Vad säger ni?
Undrar hur jag kan få kontakt med den snickarn?

/S
Tycker även att detta låter intressant då det är just en 1-plans vi är intresserade av. Var kan jag hitta denne entreprenören?

mvh
yssa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.