Har läst på så mycket jag kan och många trådar här på byggahus nämner att man inte ska sätta ångspärr I innertaket i garage. Jag har garage + förråd som jag planerar att ha uppvärmt till cirka 15 grader. Ska jag ha ångspärr I taket eller inte?

Ångspärr tänkte jag sätta i ytterväggar.

En annan fråga, tänkte isolera i taket med Isover lösull. Går det att lägga detta direkt på gles/takgips om man nu ska skippa ångspärren?

Svårt att veta vad som är rätt då vissa säger ångspärr och vissa inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.