Ja det ser ut som ett smalt grått rör där nere, och en vit ”skärva” av nått slag. Ytterst märkligt.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Är det ngn som arbetar inom VVS som svarat?
Jag är tacksam för alla svar, men vore intressant att få bedömning av en som jobbar inom VVS.

Inlägget skulle kanske lagts i VVS-delen istället för kök? Jobbar inte med VVS, då hade jag förmodligen inte haft tid att sitta här och skriva, hade haft fullt upp att tälja guld med kniv.

• Haha
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
R Reffotsirk85 skrev:
Det kanske jag gör, och eventuellt är det ngt som inte gjorts helt bra från början.
Men Hur skulle det kunna komma avloppsvatten om de tar bort röret? Vattnet ska väl inte kunna komma upp ur röret?
Om flera lgh delar samma stam är det ju inte så långsökt att det kan komma ut avloppsvatten om man tar bort en förgrening

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Om flera lgh delar samma stam är det ju inte så långsökt att det kan komma ut avloppsvatten om man tar bort en förgrening
Bra poäng! Håll koll så det inte forsar ut äckelvatten. Jag hade bett att få komma in hos grannen och se hur det är anslutet hos där.

Har du lägenheter sidan om eller bara ovan och under?

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Inlägget skulle kanske lagts i VVS-delen istället för kök? Jobbar inte med VVS, då hade jag förmodligen inte haft tid att sitta här och skriva, hade haft fullt upp att tälja guld med kniv.
Sant, funderade på att lägga i VVS men blev kök ändå. Aja imorgon har jag förhoppningvis ett svar när VVS kommer.
Tack för alla svar!

R Reffotsirk85 skrev:
Är det ngn som arbetar inom VVS som svarat?
Jag är tacksam för alla svar, men vore intressant att få bedömning av en som jobbar inom VVS.
Jag jobbar inom VVS.

R Reffotsirk85 skrev:
Sant, funderade på att lägga i VVS men blev kök ändå. Aja imorgon har jag förhoppningvis ett svar när VVS kommer.
Tack för alla svar!
Se tidigare inlägg! Det grå röret i ”röret” har det ett hål i sig där det vita lösa ska sitta fast i? Var ligger ditt badrum i förhållande till köket? I det grå rörets riktining? Det kanske läcker ut vatten nu om du spolar nån annanstans.

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Se tidigare inlägg! Det grå röret i ”röret” har det ett hål i sig där det vita lösa ska sitta fast i? Var ligger ditt badrum i förhållande till köket? I det grå rörets riktining? Det kanske läcker ut vatten nu om du spolar nån annanstans.
Det gråa röret nere i hålet ser ut att ha ett hål i sig, där det vita (spillröret) bör sitta.
Så det gråa röret måste på ngt vis lossnat och åkt ner i hålet?
Huset är en ombyggd fabrik.
Badrum ligger 4 meter åt sidan, det gråa röret är visserligen just nu mot badrummet men det har ju ett hål i slutet. Men vet ju inte hur gråa röret i övrigt är draget. Kan vara mot badrum, eller så är det inte det.

Redigerat:
L lordi skrev:
Jag jobbar inom VVS.
Har du varit med om ngt liknande? Huset är en gammal fabrik som för några år sedan gjordes om till lägenheter.
Kan det vara så att det gråa röret som jag försökte ta bild på, som har en öppning i slutet, att det är i den som spillvattenröret satt fast i? Kan en VVS få upp det gråa röret och montera vårt spillvattenrör i? Så att det blir tätt och rätt?

R Reffotsirk85 skrev:
Har du varit med om ngt liknande? Huset är en gammal fabrik som för några år sedan gjordes om till lägenheter.
Kan det vara så att det gråa röret som jag försökte ta bild på, som har en öppning i slutet, att det är i den som spillvattenröret satt fast i? Kan en VVS få upp det gråa röret och montera vårt spillvattenrör i? Så att det blir tätt och rätt?
Jag har varit med om att man har slarvat och inte fäst röret nere i bjälklaget, men det är svårt att se riktigt vad som hänt här, utan att vara på plats.
Om rören är anslutna under betongbjälklaget, så måste taket vara nedsänkt hos den som bor under.
Om du tar något långt och petar på rörbiten där nere, känns den lös då?

L lordi skrev:
Jag har varit med om att man har slarvat och inte fäst röret nere i bjälklaget, men det är svårt att se riktigt vad som hänt här, utan att vara på plats.
Om rören är anslutna under betongbjälklaget, så måste taket vara nedsänkt hos den som bor under.
Om du tar något långt och petar på rörbiten där nere, känns den lös då?
Som du skriver behöver man nog vara på plats för att undersöka. Har inte flyttat ännu så kan inte peta på röret. Tack för ditt svar! Blir spännande att höra vår VVS inorgon Bitti!

Hur har det gått idag?

rörisen delade mer eller mindre vår uppfattning över vad Som hänt.

Redigerat:
Skulle säga att detta faller på bostadsföreningen, se till att få ett gråttrör hela vägen in i din lägenhet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.