Hej, överdelen på denna sitter löst, har nog fått lite omild behandling men jag vågar inte slita av toppen, någon som kan identifiera vilken blandare det är och gärna tips på hur man demonterar locket för felsökning ? den är ca 13 år gammal pch funkar bra.
Tack föe hälpen
Tack föe hälpen
Enkelt att fixa så nu kunde jag fra åt den bara med en liten insex. Tack för hjälpen. Men när jag öppnade strålsamlaren visade det sig att hylsan som håller silen spruckit (se bild), tror detta är em Mora Inxx men jag blir förvirrad av alla olika varianter på deras hemsida, är det någon som vet vilken insats som passar ? måtten lite konstiga för det fanns inget som passade pp Hornnbach som hade stort sortiment piratdelar men inte till denna.
Utv 24, gängan 20, invändigt 16 resp 17 mm (falsad) och total höjd 11.
tack för tips och råd
tack för tips och råd
Fick hjälp av en bra gubbe i Comfort-butiken idag. Det är INTE en Mora blandare, troligen en IKEA eller annat märke från svensk byggmarknad tidigt 2010-tal. Någon som känner igen märket ? Får inte tag på min byggkillen som monterade hela badrummet. Om det är IKEA så kanske det finns reservdelar någonstans eller kopior för det är bara insatsen med den där lite märkliga aluminium-fingerborgsliknande insatsen som skall bytas.
Klicka här för att svara