Tvättstuga 70-tal. Både karm och list är av plast. Visst bör jag kunna ta av listen här? Det känns inte alls självklart när jag drar i den. Men de hänger väl inte ihop på något sätt?

• Närbild på en dörrkarm med synliga skador och ordet "plast" skrivet med blå markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och mögel på vägg och list i hörn vid tak efter en vattenläcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ska bara dras rätt ut , kan ev gå i sönder

• Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
Okej, kanske den är limmad eller fastklämd på något sätt. Listen är en sak, är något rädd att karmen ska skadas, vill inte byta den.

Listen sitter bara med en liten kant, den brukar bli skit men karmen klarar sig. Men vill du verkligen ha kvar karmen? Den byter man gärna ut med tanke på utseendet.

• Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Listen sitter bara med en liten kant, den brukar bli skit men karmen klarar sig. Men vill du verkligen ha kvar karmen? Den byter man gärna ut med tanke på utseendet.
Lite mer jobb att byta karmen, dörren är fin så den stör mig inte direkt.

C CeciliasHus skrev:
Tvättstuga 70-tal. Både karm och list är av plast. Visst bör jag kunna ta av listen här? Det känns inte alls självklart när jag drar i den. Men de hänger väl inte ihop på något sätt?
Jag har haft andra plastlister i huset som jag bara dragit loss. Men efter att ha slitit mycket och försökt skära loss den med kniv så börjar jag undra om den inte sitter ihop med karmen? Kan det vara så?
Jag får inte loss den med våld. Får isåfall skära loss den helt med kniv. Men börjar luta emot att den nu får vara kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.