Försöker få loss bulten till kniven på min gamla klippo, men axeln bara snurrar. Försökt hålla mot strax ovanför bulten men får inget bra grepp.

Det finns säkert något enkelt sätt att låsa axeln på, någon som kan hjälpa mig? :)

Göran.W
Håll imot i kniven istället så funkar det ;)

Tändkabel ur!

• Gilla
1
  • Laddar…
Slående mutterdragare.
protte

• Gilla
Tallgul
  • Laddar…
Det fungerar tyvärr inte att hålla mot på kniven eftersom den är lös. (tydligen så har killen jag fick klipparen av satt på den koniska brickan under upp och ner vilket gör att kniven bara snurrar).
Får se om jag kan få tag på en mutterdragare

Jag skulle säga mutterdragare eller om det inte finns tillgängligt, försök greppa axeln med en stor rörtång och lossa bulten sen.

Det finns ett speciellt verktyg att sätta i svänghjulet för att hålla emot, alt sätt en spärr nyckel i svänghjulsmuttern och hoppas att knivbulten släpper först.

P
Stämmer det knivbrickan ska va såhär lös och glappig?

Nej axeln och kniven ska rotera ihop.

P
M Micro skrev:
Nej axeln och kniven ska rotera ihop.

Vafan har precis köpt den (begagnad dock) men har ingen somhelst koll på hur knivtallriken ska fungera... ser ett kilspår på axeln men ingen aning hur funktionen ska fungera

Om jag såg rätt så snurrade bara kniven och inte axeln...Axeln ska driva kniven runt och det borde sitta något som gör kniven inte kan snurra av sig självt..
Kanske ska vara en kil som låser kniv mot axel ?

Fiberbrickan är slut, denna är en del som slits.
Byt och du har en kanon maskin i flera år.
Sitter mellan knivtallriken och axeln.

• Grå fiberbricka för knivfäste till trädgårdsmaskin, visas på onlinebutikens produkt sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Fiberbrickan är slut, denna är en del som slits.
Byt och du har en kanon maskin i flera år.
Sitter mellan knivtallriken och axeln.

Tack insåg det med när jag tog bort knivtallriken, det fanns ingen fiberbricka kvar...

Ta en titt på knivfästet också, den är lite konisk eller inte helt plan, ska den va så eller är den utsliten?

• Hand håller mätverktyg ovanför ett koniskt knivfäste på en bänkyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Shirack skrev:
Tack insåg det med när jag tog bort knivtallriken, det fanns ingen fiberbricka kvar...

Ta en titt på knivfästet också, den är lite konisk eller inte helt plan, ska den va så eller är den utsliten?
Fiberbrickan brukar det inte finnas några spår av efter att kniven varit lös, men jag hade börjat med en ny fiberbricka, brukar hjälpa att montera en ny.

P
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Fiberbrickan brukar det inte finnas några spår av efter att kniven varit lös, men jag hade börjat med en ny fiberbricka, brukar hjälpa att montera en ny.

Ang. Knivfästet så ska det ej va så så är det lika bra köpa nytt fäste.

fick tag i en klippo comet 21 S PRO med en 4,4kw motor

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.