6 982 läst ·
15 svar
7k läst
15 svar
Lossa klämringar
Sida 1 av 2
Hej,
Ibland när jag lossat på kranar etc så behöver jag få bort den gamla klämringen från kopparrören och ersätta med nya då jag antar att de är förbrukade när man lossat en gång. Problemet är att de sitter som fasen, finns de nått trick för att enkelt få av dem,
5-56 spray kanske?
Ibland när jag lossat på kranar etc så behöver jag få bort den gamla klämringen från kopparrören och ersätta med nya då jag antar att de är förbrukade när man lossat en gång. Problemet är att de sitter som fasen, finns de nått trick för att enkelt få av dem,
5-56 spray kanske?
Det kan vara orsaken till dina problem; du har antagligen dragit så hårt att du förstört röret och även om det blev tätt då så kan du inte återanvända prylarna när du monterat isär. Normalt sett är det alltså inga som helst problem att lossa en klämringskoppling och dra ihop den igen.
Stödhylsa är väl inget måste i kopparrör? Det har jag då aldrig använt och det har funkat finfint.. Men jag antar att det är en sån sak som "inte är fel" att ha kanske..
Jag har faktiskt en gång roat mig med att testa vad som händer om man drar en klämringsmutter så hårt det bara går (iofs en KLK22) och det "enda" som hände var att klämringen började kika fram på andra sidan muttern, röret klarade sig..
Jag har faktiskt en gång roat mig med att testa vad som händer om man drar en klämringsmutter så hårt det bara går (iofs en KLK22) och det "enda" som hände var att klämringen började kika fram på andra sidan muttern, röret klarade sig..