Byggahus.se
Behöver se över alla Honeywell termostater inför vintern.
Hur lossar jag själva ventilhuset?
Tacksam för tips.

Honeywell termostat monterad på en radiatorventil med inställningsratt synlig och rörkopplingar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Energizer001
  • Laddar…
R
Den blanka muttern håller termostaten , lossa på den så får du termostaten i handen och kolla piggen om den går lätt , tryck några gånger på den , en klassiker att dom kärvar fast i stängt läge på sommaren , sitter den kvar knacka på den måttligt hårt med ett mejselskaft så kommer den ut
Själva ventilhuset behöver du inte ta loss
 
  • Gilla
Roberth H och 2 till
  • Laddar…
Tack, var orolig att det skulle bli vattenkaskad om jag lossade den blanka muttern.
 
  • Gilla
Roberth H
  • Laddar…
Jag har exakt sådana honeywell vred hemma. Jag har 1 som inte verkar röra sig tillräckligt. Den stänger inte termostaten helt, så det blir aldrig kallt. Någon som vet om man kan plocka isär vredet och få den i bitar? (tänkte om det går att fixa).
 
R Raggarn84 skrev:
Jag har exakt sådana honeywell vred hemma. Jag har 1 som inte verkar röra sig tillräckligt. Den stänger inte termostaten helt, så det blir aldrig kallt. Någon som vet om man kan plocka isär vredet och få den i bitar? (tänkte om det går att fixa).
Går inte att plocka isär och repa, bara en ny som hjälper, knoppen på topp kan du värma med hårtorken och se/känna om det rör sig i den.
 
Det är riktigt gamla termostater det där. Skulle bytts ut till nya för länge sedan om man vill ha fungerande termostater i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.