Hur får man loss en glidkoppling till en pump i en dräneringsbrunn?
Någon som har tips?
Glidkopplingen finns för att det skall gå lättare att dra upp pumpen, men bevisligen är det tydligen istället omöjligt. Pumpen och kopplingen är monterad på en avsågad slang som skall användas till att dra upp pumpen och dra loss glidkopplingen. Se bifogat produktblad.
https://www.byggmax.se/media/catalo...9/6111793-Produktblad.pdf-1642685049.2099.pdf
Någon som har tips?
Glidkopplingen finns för att det skall gå lättare att dra upp pumpen, men bevisligen är det tydligen istället omöjligt. Pumpen och kopplingen är monterad på en avsågad slang som skall användas till att dra upp pumpen och dra loss glidkopplingen. Se bifogat produktblad.
https://www.byggmax.se/media/catalo...9/6111793-Produktblad.pdf-1642685049.2099.pdf
Hur löste du det? Jag har samma problem. Behöver byta pump men får inte loss glidkopplingen.
Tack för råd. Jag knackade och lyckades få ett rep runt kopplingen så jag kunde dra upp den.
Klicka här för att svara
