Den här armen eller vad det nu kan heta har lossnat från taket i diskmaskinen och vill inte sitta eller ska den vara så här?
Vad tror ni, går det på garantin?
Har två år kvar på den.
Det är en Ikea Finputsad.
Vad tror ni, går det på garantin?
Har två år kvar på den.
Det är en Ikea Finputsad.
Moderator
· Stockholm
· 56 236 inlägg
Men är det verkligen armen som är trasig. Ser nästan ut som det kan finnas en skruv eller liknande från översidan?
Garantier är bra ända tills man ska använda dem. Det svaret hade jag inte nöjt mig med. Att korgarna går som inredning köper jag - men inte artiklar som är kopplade till rengöringsmekaniken.Lill72 skrev:
Ja, korgarna kan jag också förstå men tycker som du att det borde gå på garantin men tyvärr är jag urdålig att argumentera.mexitegel skrev:
Får hoppas det räcker med denna reservdel men fattar inte än hur den ska sitta och var den gamla tagit vägen.
Han på Ikea sa iaf att man inte behövde skruva isär något i maskinen för att få dit den....
hade inte en aning om att ikea gått kurser på diskmaskinerLill72 skrev:
Ja, korgarna kan jag också förstå men tycker som du att det borde gå på garantin men tyvärr är jag urdålig att argumentera.
Får hoppas det räcker med denna reservdel men fattar inte än hur den ska sitta och var den gamla tagit vägen.
Han på Ikea sa iaf att man inte behövde skruva isär något i maskinen för att få dit den....
det finns 12 varianter av finputsad vilken har du
Redigerat:
det där är helt felLill72 skrev:
du har bara ett munstycke i taket ingen arm
ovanför den grå kanalen som du sticker igenom munstycket skall där sitta en gummipackning och en plastmutter som är rätt stor
du ser på det vita ett den skall låsa med bajonetfattning
muttern borde finnas kvar för den är för stor för att försvinna
du skall ha
488000535795
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=91191
Redigerat:
Det är denna modell och han skickade en länk till mig med den reservdel jag skulle ha efter jag skickat honom samma video som jag la upp här. Men du har säkert rätt @returen för han verkade inte ha koll och var tvungen att rådfråga nån annan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den övre spolvingen sitter i överkorgens undersida. Vanligen. Och den delen som du visade ("arm holder") är en genomföring för vattnet till denna spolvinge. Antar jag. Delen är i form av en skruv och gängan är knäckt eller är det en form av bajonettfattning som nås från maskinens översida (utsida)? Högst troligt måste den ersättas och maskinen ska dras ut för detta. Att kalla den "inredning" framstår som avigt. Du bör nog säga åt dem att du behöver en ny del. Men jag förstår problemet: Demonterar du sakerna och tar med och visar i butiken kan du inte använda maskinen. Är skruven knäckt eller har det bara spårat ur s a s?Lill72 skrev:
Fick denna länk och där kan jag inte ens se den reservdelen som returen tipsat om och som säkert är rätt och som ser ut att passa bättre. Förbaskade Ikea, ska ringa dom imorgon igen 😡 🤬
https://ikea.sparepartservice.shop/...622&checksum=024f86820b347a7c514d405127364df3
https://ikea.sparepartservice.shop/...622&checksum=024f86820b347a7c514d405127364df3
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet ju inte vad jag ska demontera heller men det är ju ut som nån form av fäste saknas?H hovapettson skrev:Den övre spolvingen sitter i överkorgens undersida. Vanligen. Och den delen som du visade ("arm holder") är en genomföring för vattnet till denna spolvinge. Antar jag. Delen är i form av en skruv och gängan är knäckt eller är det en form av bajonettfattning som nås från maskinens översida (utsida)? Högst troligt måste den ersättas och maskinen ska dras ut för detta. Att kalla den "inredning" framstår som avigt. Du bör nog säga åt dem att du behöver en ny del. Men jag förstår problemet: Demonterar du sakerna och tar med och visar i butiken kan du inte använda maskinen. Är skruven knäckt eller har det bara spårat ur s a s?
Har inte hittat något i maskinen och funderar på om det försunnit uppåt in i maskinen på något sätt.
Den bilden är lite tydligare. Och som någon sa redan är det väl en bajonettfattning på den där. Den låses med en vad vi skulle kunna kalla kontramutter på andra sidan och det blir väl till att ta ut maskinen och kolla ordentligt. Den måste sitta redigt. Luska ut varför den alls kunde lossna! Nog är detta försäljarens bekymmer - inte ditt.Lill72 skrev: