Hej,
Lade om taket för ett år sedan. Bytte från tegel till betong (Monier-Jönåker) i samband med detta. Jag var uppe och kikade igår efter de kraftiga vindar som varit och för att rensa hängrännorna. Jag upptäckte då att det är som en konkav dal på ena sidan. Inifrån ser jag ingen deformation i takstolar eller spont. Är det bara optiskt eller problem läkt eller liknande?
Tacksam för input.
Lade om taket för ett år sedan. Bytte från tegel till betong (Monier-Jönåker) i samband med detta. Jag var uppe och kikade igår efter de kraftiga vindar som varit och för att rensa hängrännorna. Jag upptäckte då att det är som en konkav dal på ena sidan. Inifrån ser jag ingen deformation i takstolar eller spont. Är det bara optiskt eller problem läkt eller liknande?
Tacksam för input.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minns ej, men taket var då i dåligt skick. Det som gjorts är byte av råspont, papp, läkt och pannor så det är ju inte samma tak. Får gå upp med sele och lyfta på några pannor och kolla. Enligt mina beräkningar så är taket runt 500 kg tyngre idag, kan det vara ett problem?
Nä. Det borde dom ju ha tagit höjd för. Dessutom 500 kg fördelat på ett helt tak är ju inte speciellt mycket.AWee skrev:
Nu har jag lite fler bilder och även fått ett äldre kort på taket skickat till mig (sista bilden).
Jag tycker det ser ut som om formen på taket funnits tidigare, och då är det ju inte rimligt att takomläggningar skulle ändra detta. Nu är frågan om det kan medföra problem i framtiden?
Jag tycker det ser ut som om formen på taket funnits tidigare, och då är det ju inte rimligt att takomläggningar skulle ändra detta. Nu är frågan om det kan medföra problem i framtiden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det funnits sen tidigare jag är inte orolig. Men titta på insidan taket om det går, det kanske har hänt något.
på utsidan har säkert takläggaren gjort ett bra jobb
det kanske finns skador på bärande del eller har huset fått sättning?
förmodligen inte något allvarligt men bra att leta om det finns någon källa till det
på utsidan har säkert takläggaren gjort ett bra jobb
det kanske finns skador på bärande del eller har huset fått sättning?
förmodligen inte något allvarligt men bra att leta om det finns någon källa till det
Redigerat:
Klicka här för att svara