402 läst ·
4 svar
402 läst
4 svar
Lönt med nivåsystem för 25x25 klinker?
Hej, jag ska lägga drygt 20m2 klinker 25x25cm med 2mm fog. Jag har kaklat och klinkrat lite tidigare men i midre skala. Är det lönt att använda ett nivåsystem? Det är uppemåt 400 plattor som ska läggas så det blir ju en viss extra kostnad med nivåsystem. Jag är inte så petnoga med att det det ska bli superplant, utan undrar mest om det är lönt som tidsbesparing.
Ingen som har erfarenheter att dela med sig av om nivåsystem?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 037 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 037 inlägg
Bild finns i denna gamla tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/har-nagon-provat-biltemas-nivasystem-foer-klinker.259760/
Jag har ingen erfarenhet av att lägga klinker än men kommer förmodligen ge mig på det inom det närmaste året och detta verkar ju vara en smart lösning på att få det plant. Den stora kostnaden är väl själva plattorna eller arbetstiden om man värderar den?
https://www.byggahus.se/forum/threads/har-nagon-provat-biltemas-nivasystem-foer-klinker.259760/
Jag har ingen erfarenhet av att lägga klinker än men kommer förmodligen ge mig på det inom det närmaste året och detta verkar ju vara en smart lösning på att få det plant. Den stora kostnaden är väl själva plattorna eller arbetstiden om man värderar den?
Bästa svaret
Äh, kör på bara. Den enda gången jag skulle överväga det är för större plattor typ 30x60. 25x25 plattor är ju normalt plana.
Jag ritar stödlinjer i golvet med linjal och penna och använder sedan snöre för att snabbt få rätt fogbredd. Sedan är det bara att kötta på.....
Jag ritar stödlinjer i golvet med linjal och penna och använder sedan snöre för att snabbt få rätt fogbredd. Sedan är det bara att kötta på.....
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lönt att bygga egen shunt för GV?
Värme allmänt -
Är det lönt att försöka få detta tät enligt modern standard?
Vatten & Avlopp -
Är det ens lönt att försöka förhandla om rörlig ränta?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Lönt att förbättra isoleringen hos en garageport?
Isolering -
Lönt att försöka renovera fläkt från 1977?
Ventilation