Blir det inte kortare avstånd till närmaste lockbräda åt vä och längre åt höger, får en känsla av att det kommer synas om du väljer bild2
Jag skulle såga ett urtag, inte snedsåga utan ett rakt urtag
Det var fel brädat från början. Man måste ju tänka efter var springorna kommer då man bräder så det inte blir såna där krockar.
Då jag hade gjort det där misstaget en gång så tog jag bara en bredare bräda till just det fodret. Sågade ned den extra bredden från 7/8 tum till 3/4 tum som ribborna var tjocka. Fick foder och halv ribba i en bit. Då det var målat som ett foder med en halv ribba invid såg det ganska skapligt ut och jag har testat och konstaterat att även andra byggare som tittar på det sällan ser mitt misstag.
Då jag hade gjort det där misstaget en gång så tog jag bara en bredare bräda till just det fodret. Sågade ned den extra bredden från 7/8 tum till 3/4 tum som ribborna var tjocka. Fick foder och halv ribba i en bit. Då det var målat som ett foder med en halv ribba invid såg det ganska skapligt ut och jag har testat och konstaterat att även andra byggare som tittar på det sällan ser mitt misstag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sätta ytterfoder runt fönster på stuga. Funderingar på bläck, storlek.
Fönster & Dörrar -
Är det OK att foderrör etc står under vatten permanent?
Vatten & Avlopp -
Foder samt över- och underbleck
Fönster & Dörrar -
Avstånd underbleck till foder?
Fönster & Dörrar -
Sätta foder med ojämt underlag
Fönster & Dörrar