Jag antar att det blir att sätta läkten som bild nr 2, eller har någon nåt annat förslag?
Detta är under ett fönster.
Läkt monterad vertikalt mot rödmålat träunderlag under ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Läkt monterad mot rött trävägg under fönster, skruvar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir det inte kortare avstånd till närmaste lockbräda åt vä och längre åt höger, får en känsla av att det kommer synas om du väljer bild2

Ja, det stämmer, mellanrummen mellan locken blir olika. Men väldigt fult tycker jag om locken sticker ut utanför fodret. Snedkapa hörnet som sticker ut kanske?

Jag skulle såga ett urtag, inte snedsåga utan ett rakt urtag

• Gilla
Tompassk
  • Laddar…
Jag skulle sätta bredare foder. Kommer ju finnas risk att de kommer in vatten vid sidan av fodret om du sätter det så.

Jag var inne på det också, men vill egentligen inte ha bredare, mycket snyggare med denna bredd. Får hålla lite koll så det inte blir glipa eller så. Kanske foga om det behövs..

Det var fel brädat från början. Man måste ju tänka efter var springorna kommer då man bräder så det inte blir såna där krockar.

Då jag hade gjort det där misstaget en gång så tog jag bara en bredare bräda till just det fodret. Sågade ned den extra bredden från 7/8 tum till 3/4 tum som ribborna var tjocka. Fick foder och halv ribba i en bit. Då det var målat som ett foder med en halv ribba invid såg det ganska skapligt ut och jag har testat och konstaterat att även andra byggare som tittar på det sällan ser mitt misstag.

Har du möjlighet att ta bild på detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.