Tänkte dra lite flexslang till elcentralen innan elektriker kommer och kopplar.
Förstår mig inte på hur locket till centralen sitter fast.
4st plastskruv, dom går inte att lossa hela vägen och locket släpper inte. Trodde det var färgen eller tapeten som fastnat men verkar sitta som berget.

Vad missar jag?
Elcentral med öppet locket visande säkringar och automater, plastskruvar synliga i hörnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastskruv på en elcentral som inte går att lossa helt, med vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det finns inga fler skruv. Ta i mer.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det finns inga fler skruv. Ta i mer.
Skruven går inte att skruva ut helt. Räcker det att man bara lossar dem?

Lyckas inte heller hitta den modellen av elcentral någonstans?
 
Skruvarna är som bajonett fäste lossa 1/4 varv, dra sedan höljet rätt ut! Man får vicka och bända lite på höljet.
 
Ta tag i skruven och dra den utåt medans du skruvar ut den.
 
Skruvarna behöver man som sagt inte lossa mer.
 
L Leif i Skåne skrev:
Skruvarna är som bajonett fäste lossa 1/4 varv, dra sedan höljet rätt ut! Man får vicka och bända lite på höljet.
Det var det jag tänkte, men det var helt stumt så den sitter som berget. Men får försöka bända loss den.

I Intresserad22 skrev:
Ta tag i skruven och dra den utåt medans du skruvar ut den.
Är du säker på att skruvarna kommer ut? Det känns som att dom ska sitta kvar men bara lossas på?

H hempularen skrev:
Skruvarna behöver man som sagt inte lossa mer.
Okej, tack för informationen :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.