Hej!
Har en LK minishunt M60 till golvvärmen i 3 rum, använt i ca 4 år och aldrig rört shunten.
Nu har den börjat krångla och blinkar rött/grönt samt så klickar det i den.
Vrider ja upp värmen till 30 grader så går den som vanligt, ställer jag ner innetemp på 18-20 (så den inte behöver ge värme) så börjar den blinka och klicka.
Vad kan jag göra? Har provat lufta, samt kört den automatiska avluftningen.
Det hörs även att pumpen går, låter inte som det går luft i den.
Att tillägga så har luft/vattenpumpen strulat lite en stund med flödesfel, rörmokaren va hit och vred på cirkpump lite och efter det har den inte larmat. Kan detta ha något samband med att golvvärmen strular?
Har en LK minishunt M60 till golvvärmen i 3 rum, använt i ca 4 år och aldrig rört shunten.
Nu har den börjat krångla och blinkar rött/grönt samt så klickar det i den.
Vrider ja upp värmen till 30 grader så går den som vanligt, ställer jag ner innetemp på 18-20 (så den inte behöver ge värme) så börjar den blinka och klicka.
Vad kan jag göra? Har provat lufta, samt kört den automatiska avluftningen.
Det hörs även att pumpen går, låter inte som det går luft i den.
Att tillägga så har luft/vattenpumpen strulat lite en stund med flödesfel, rörmokaren va hit och vred på cirkpump lite och efter det har den inte larmat. Kan detta ha något samband med att golvvärmen strular?
Läs punkt "10 Problem, orsaker och åtgärder" i installationsmanualen,
https://cms.media.wilo.com/cdndoc/wilo554359/6828284/wilo554359.pdf
https://cms.media.wilo.com/cdndoc/wilo554359/6828284/wilo554359.pdf
Klicka här för att svara
