Hej!

Har en LK minishunt M60 till golvvärmen i 3 rum, använt i ca 4 år och aldrig rört shunten.
Nu har den börjat krångla och blinkar rött/grönt samt så klickar det i den.

Vrider ja upp värmen till 30 grader så går den som vanligt, ställer jag ner innetemp på 18-20 (så den inte behöver ge värme) så börjar den blinka och klicka.

Vad kan jag göra? Har provat lufta, samt kört den automatiska avluftningen.
Det hörs även att pumpen går, låter inte som det går luft i den.

Att tillägga så har luft/vattenpumpen strulat lite en stund med flödesfel, rörmokaren va hit och vred på cirkpump lite och efter det har den inte larmat. Kan detta ha något samband med att golvvärmen strular?
 
  • Golvvärmeshunt med anslutna rör och elektroniska komponenter installerad i ett skåp, synlig märkning "LK" och kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Läs punkt "10 Problem, orsaker och åtgärder" i installationsmanualen,
[länk]
Får ta hit en rörmokare känns det som
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.