Jag har vattenburen golvvärme från LK med trådlösa rumsgivare. Nu verkar det dock som att en utav dessa har slutat fungera, men jag vet inte varför eller hur det ska åtgärdas.
I den bifogade bilden ser man slingan längst till höger. Alla andra har en "blå" topp, men den saknas på den aktuella slingan. Detta verkar betyda att termostaten ger full blås?
Det finns inga felkoder eller dylikt i rumstermostaten.
Någon som har tips?
I den bifogade bilden ser man slingan längst till höger. Alla andra har en "blå" topp, men den saknas på den aktuella slingan. Detta verkar betyda att termostaten ger full blås?
Det finns inga felkoder eller dylikt i rumstermostaten.
Någon som har tips?
Lossna ställdonen från fördelaren och koppla bort den från kopplingsboxen. Gör likadant med en annan ställdon som verkar fungerar och koppla in den på samma stället som den icke fungerande både i fördelaren och kopplingsboxen. Kolla hur den beter sig. Man kan koppla in den icke fungerande på ett ställe som verkar fungerar med för att se vad hände.
Man vill utesluta då om det är ställdonen som är kass eller att den inte får rätt signal från boxen.
Finns ett sätt att mäta med kanske om nån som kan det med elen vill hjälpa?
Man vill utesluta då om det är ställdonen som är kass eller att den inte får rätt signal från boxen.
Finns ett sätt att mäta med kanske om nån som kan det med elen vill hjälpa?
Om det är ett vanligt LK ställdon så är de NO. Det ställdonet utan blå ring har ström på sig och har stängt slingan. Skulle det vara paj får den ingen ström och skulle således stå öppet den blåa ringen skulke synas. Är det inte så att inställd rumstemperatur på termostaten till det ställdonet har uppnåtts?
Klicka här för att svara
