Bråkar med en av mina LK fördelare och misstänker problem med smuts eller dylikt i som begränsar flödet, golven blir inte riktigt varma och returrören känns nästan svala. Testat det mesta jag hittat i forum och innan jag spolar rören tänkte jag försöka rengöra flödesindikatorn/regleringen , se bild.
Någon som kan hjälpa mig hur jag går tillväga innan jag börjar skruva?
Någon som kan hjälpa mig hur jag går tillväga innan jag börjar skruva?
Här kommer bilden. Precis det är en del rost på en av ventilerna men det är faktiskt den av de fyra som fungerar bäst….J jonaserik skrev:
Jag har blivit rekommenderad av en kunnig kollega att byta dessa fyra ventiler. Verkar vara lite krångligt dock, ser ut som jag behöver lossa returslangarna.
Men skulle det kunna vara stopp av flödet vid flödesindikatorn? Är det ”bara” att lossa mässingsmuttern?
Du har en röd ventil uppe, finns det en på det andra röret med. hur det går att stänga av på den delen md indikatorn vet jag inte. Men det gäller att få stopp på vattnet från värmekällan, det blir att stänga av den och då om det är stängt på alla håll, så kan du skruva bort indikatorn. Lite vatten kommer, så under med en skurtrasa. Du kan först öppna en luftskruv, de vita till vänster, så sjunker trycket direkt i fördelarn.
Klicka här för att svara