Hej,
Hade rörmokaren hemma idag för att bl.a. dra fram nya rör till radiatorer och förbereda för mig så att jag kunde lägga mitt golvspån i helgen. Nu hanns inte detta idag så han lämnade kvar lite grejer och sa att jag fixar det och beskrev det väldigt ytligt.
Nu kollade jag vad han lämnat och då är det Väggbockstöd Grip som ligger och väntar.
Kan man använda dessa för mitt ändamål?

Dessa har jag sett och de känns mer lämpliga. Vet du om den ”tjockare” delen kan avslutas strax över spånet eller måste den avslutas över golvbeläggningen?
Om jag använder grejerna jag har ska stödet kapas i nivå med spånet så att rör-i-röret sticker upp tills rörisen tar vid?
Fixeras inner-röret mot ytter-röret på nått sätt när det kommer ut ovan spånet eller låser radiatorn och bockstödet fast inner-röret?

Krilleman
Som vanligt inom all VVS = Läs monteringsanvisningen!

https://www.lksystems.se/globalasse...se.29.c.8_lk-radbockstod-och-lk-skyddsror.pdf

Radbockstöden blir bättre då du ej behöver ha någon täckbricka som täcker kanten på skyddsrören om du använder dom vanliga väggbockstöden som röris lämnat till dig. Ska du endå använda dessa så är det viktigt att endast skyddsrören sticker upp genom golvet.

Monteringen av LK Radbockstöd under ett element med synliga skyddsrör genom golvet utan täckbrickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman Krilleman skrev:
Som vanligt inom all VVS = Läs monteringsanvisningen!

[länk]

Radbockstöden blir bättre då du ej behöver ha någon täckbricka som täcker kanten på skyddsrören om du använder dom vanliga väggbockstöden som röris lämnat till dig. Ska du endå använda dessa så är det viktigt att endast skyddsrören sticker upp genom golvet.

[bild]
Monteringsanvisningarna har jag koll på, det har man lärt sig efter att läst dina inlägg:D Därför blev jag lite osäker när väggbockstöden lämnades kvar. Tråkigt nog sitter jag med dessa och har ingen möjlighet att byta dessa i helgen vilket kanske varit bäst. Är det fel att använda dessa ändå? Måste man ha en täckbricka över skyddsröret eller kan golvet och en liten rörmanschett täcka mellanrummet? Eller fixerar täckbrickan inner-röret?

Krilleman
Tack för hjälpen:D
Då använder jag de bockstöd jag fått men låter endast skyddsröret gå upp genom golvspånet(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.