Köpte före jul LED slinga (Istapp #88-708) från Biltema att hänga på altanen. Det gick åt 3st slingor för hela räcket.
Igår kväll när vi kom hem så lös inte slingan. Trodde det strulade med nexa systemet.
Det visade sig att felet var ena slingan där en inkapslad kopplingspunkt börjat brinna.
Detta kunde slutat med katastrof
Igår kväll när vi kom hem så lös inte slingan. Trodde det strulade med nexa systemet.
Det visade sig att felet var ena slingan där en inkapslad kopplingspunkt börjat brinna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta kunde slutat med katastrof
Är den verkligen gjord för utomhusbruk?
På förpackningen står "passar både inomhus och utomhus".
Har märkning för både CE och IP44.
Enligt Elsäkerhetsverket är lägsta kravet IP44 vid utomhus slingor.
http://www.elsakerhetsverket.se/sv/din-elsakerhet/hem-och-fritid/saker-julbelysning/
Har märkning för både CE och IP44.
Enligt Elsäkerhetsverket är lägsta kravet IP44 vid utomhus slingor.
http://www.elsakerhetsverket.se/sv/din-elsakerhet/hem-och-fritid/saker-julbelysning/
Då ska det inte vara något problem att reklamera den.
Klicka här för att svara